Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

MD90

ScanFlyer Blue
Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

http://www.takeoff.dk/news.cfm?choice=show_result_poll&QuestionID=218&nNewsWeekly=0&nNewsId=12615
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Enda en grunn til å glede seg til jul...:D
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Originally posted by EB

Enda en grunn til å glede seg til jul...:D

Jeg gledere meg til jul jeg og , men det er ikke fordi MD flåten skal skiftes ut.
Siste 35 år så har DC-serien og MD serien vært det mest behagelige kort- og mellomdistansefly å reise med i jobb og på fritid.
2+3 seating er det de fleste foretrekker som reiser mye i jobbsammenheng.
Sete 2A, 3A og 4A vil bli dypt savnet på disse maskinene når den en gang trekkes ut av tjeneste i SAS.
Det er med fly som med Beatles og Rolling Stones , man foretrekker en av delene.
Jeg foretrekker McDonnellDouglas maskinene å reise med.
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Så enig så enig!!! Men nå har Boeing vunnet over komforten og lagt ned 717... Men selv om MD`n vil bli dypt savnet - så blir det spennende å se hva som kommer...
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Samme her. Hadde en flight på 1F på en MD87 forrige mnd. God benplass og minimalt med støy, bare den vanlige støyen av packs'n

Måtte de leve like lenge som 9'ern til NWA
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Originally posted by OJB

Det er med fly som med Beatles og Rolling Stones , man foretrekker en av delene.
Sikkert litt sær jeg da, liker både Beatles og Stones.. Og både McDD, Boeing og Airbus ;)
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Er det noe fly som har satt SAS på kartet,så må det være DC-9/MD-80.Tidligere fly som DC-4/6/7/8 og Caravelle har vært som pionerfly å regne."Bread and butter" er det Douglas Twins som har tjent inn.Men at det går mot slutten,er ingen tvil om.Til tross for noe høyere drivstoff forbruk,så er maskinene rimelige i drift,nedbetalt både to og tre ganger som de er.Det er støyrestriksjoner rundt omkring som er problemet i disse dager.De vil bli dypt savnet.Det er vel kun A330/340 i SAS-flåten som er like stille i fremre del av kabinen.
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

MD 80 blir ogsaa savnet av undertegnede. Fremste delen av kabinen har uten konkurranse beste komfort i luften.

Vi faar se om SAS faktisk tar en avgjoerelse naa, de ombestemmer seg jo ofte naar det gjelder flykjoep...
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Håper SAS kjøper denne nye Kinesiske "MD80 look a like" http://www.aerospace-technology.com/projects/arj21/
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Av dagens maskiner har vel Airbus de bredeste kabinene...
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Et fantastisk flott fly som blir savnet. Sto på brua på gate 53 og kikket på et par MD som tok av på en våt rullebane i går. Et herlig syn.

Sendte en FlyNordic maskin til de sydlige breddegrader for noen dager siden, og reagerte på at de skulle ha ganske mye fuel. merkbart mer enn f.eks Sterling sine på tilsvarende flytid. Svaret kom ganske tørt fra kapteinen - Har du lagt merke til de høla bak på sidene, som vi kaller "fuel to noice converters" Og det går en del fuel for å lage all den lyden :D

S
 
Re: Styrebeslutning om fornyelse av MD80-flåten för jul

Originally posted by MountainDew

Håper SAS kjøper denne nye Kinesiske "MD80 look a like" http://www.aerospace-technology.com/projects/arj21/

Nå er vel ARJ21 litt liten for å erstatte MD80'ene, da er nok heller CRJ900/1000 en aktuell kandidat, om SK skulle gi seg på RJs. Nå vet man aldri med SAS, men det smarte ville vel vært å kjøpe A320'er eller 737NG nå, som et stop-gap, og vente på at gjengen i Seattle/Chicago og Toulouse/Hamburg kommer opp med noe helt nytt. Flere store selskaper rundt om i verden har til dels store mellom/kortdistanse-flåter som skal erstattes, og alternativene om dagen en A320-familien og 737NG, men jeg tror det vil komme ganske kraftige krav fra kundene om at det må tilbys en ny famile fra begge leverandører, der man henter fra 787 og A350, med økt bruk av kompositter, winglets og aller helst ny motorteknologi. Motorfabriukantene har børstet støvet av sine gamle propfan-tegninger som et svar på krav om laver fuelforbruk og mnidre utslipp. Propfan-motorer skal visstnok lage en enerverende lyd, men de slipper ut mye mindre co2 og annet skit enn vanlige turofans.
 
Back
Top