• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Studievalg på Videregående Skole

77W

Lima November
Studievalg på Videregående Skole

Hei!

Jeg går nå studiespesialisering VG1, og lurer på hva jeg skal gå neste år av programfag/valgfag. Til opplysning går jeg nå den praktiske mattematikken, og fransk som fremmedspråk.

Hva burde jeg ta under valgfag på VG2/VG3? Jeg planlegger å gå Fysikk 1 på VG3, hva synes dere om det? Hva krever selskapene?

Mvh
Eivind

Re: Studievalg på Videregående Skole

Siden du må går praktisk matte, antar jeg at du ikke skal ta R1 til neste år. I såfall tror jeg at det er lurest å ikke ta FY1, siden det er en del mattematikk i det faget, masse regnefysikk.

Men om du er motivert bør du kunne klare FY1, uten matte, men det krever en del jobb. I allefall om du vil oppnå høy måloppnåelse i faget.

Re: Studievalg på Videregående Skole

Hei!

Takker for svar. Siden jeg går P-matte, kan jeg ikke ta R1 neste år. Så hvis det er noen elever fra Molde Videregående Skole her, blir jeg å se på S1 og S2 de to neste år.

Mvh
Eivind

Back