Streiketråden 2019

Someone

Moderator
Medlem
Streiketråden 2019

Streik i sikkerhetskontrollen i DUS, STR og CGN som streiker i dag, etter de streiket på TXL tidligere i uken

http://atwonline.com/labor/security-staff-three-german-airports-strike-over-pay

Security employees at Cologne-Bonn, Dusseldorf and Stuttgart airports will strike for a full day on Jan. 10, the Verdi union said. This follows a 4-hour strike by security personnel on Jan. 7 at Berlin’s Tegel and Schoenfeld airports, which resulted in delayed flights and cancellations.

Re: Streiketråden 2019

Det meldes på a.net at finske flygeledere skal streike 02-08 på tirsdag og lørdag, og 13-15 på torsdag

Fikk sms om streik på MUC.
Skal fly til MUC fra INC snart, kanskje, Asianapersonale prøver seg på omruting :)

Det er fullt mulig å bytte fly, såfremt ikke connectionmaskinen er kansellert. Uansett burde det være mullig å komme seg i riktig himmelretning ved hjelp av en ekstra direktemaskin eller to.

Hvor lenge før blir disse streikene i Tyskland annonsert? Skal via Frankfurt hjem fra Tokyo, med Oslo-flyet 0655 Torsdag morgen.

Skal fly OSL-FRA-LAX i morgen tidlig, dvs OSL-FRA kl 06:00. Jeg ser på OSL sine sider at FRA-OSL i dag er kansellert pga streik. Lurer på sjansene mine for at det går et fly i morgen tidlig da?

Har ringt LH for å forsøke å booke meg om via MUC 07:40. Damen i telefonen sa at dette var umulig. "Så lenge du ikke har fått sms eller epost om at flyet er kansellert, så kommer det til å gå, det kan jeg love deg".

Skal fly OSL-FRA-LAX i morgen tidlig, dvs OSL-FRA kl 06:00. Jeg ser på OSL sine sider at FRA-OSL i dag er kansellert pga streik. Lurer på sjansene mine for at det går et fly i morgen tidlig da?

Har ringt LH for å forsøke å booke meg om via MUC 07:40. Damen i telefonen sa at dette var umulig. "Så lenge du ikke har fått sms eller epost om at flyet er kansellert, så kommer det til å gå, det kan jeg love deg".

Det er D-AIUF, som har stått på OSL siden i går, som skal gå i morgen tidlig. Pust ut.

Fra Luxair sin twitterside:

Due to industrial actions of the ground service provider in Hamburg this 04/02, flights LG9563/9564 from/to Hamburg can’t be operated. Passengers will be rebooked on tomorrow morning flights LG9561/9562. Check your flight info on luxair.lu or by calling +352 2456-1

Hilsen FK27.
Friendship Forever!

Jepp, dessverrre da min flight med Brussel Airlines fra ACC til BRU på onsdag er kanselert... :(

Så slapp eg å bytte til BA eller KL, min flight går som planlagt :)

The following flights will operate on Wednesday 13 February 2019:

SN1278 Lomé – Accra
SN1278 Accra – Brussels
SN1482 Toronto – Brussels
SN1465 Kigali – Entebbe
SN1465 Entebbe – Brussels
SN1202 Dakar – Brussels
SN1300 Cotonou – Abidjan
SN1300 Abidjan - Brussels
SN1224 Conakry – Banjul
SN1224 Banjul – Brussels
SN1372 Yaoundé – Douala
SN1372 Douala – Brussels

National strike in Belgium on Wednesday, February 13th

Streiketråden 2019

Så slapp eg å bytte til BA eller KL, min flight går som planlagt :)

The following flights will operate on Wednesday 13 February 2019:

SN1278 Lomé – Accra
SN1278 Accra – Brussels
SN1482 Toronto – Brussels
SN1465 Kigali – Entebbe
SN1465 Entebbe – Brussels
SN1202 Dakar – Brussels
SN1300 Cotonou – Abidjan
SN1300 Abidjan - Brussels
SN1224 Conakry – Banjul
SN1224 Banjul – Brussels
SN1372 Yaoundé – Douala
SN1372 Douala – Brussels

National strike in Belgium on Wednesday, February 13th

Dette er flyvninger med fly som forlater BRU dagen før streiken og returnerer etter at den er over på onsdag.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har det noen gang ikke vært brudd når de har forhandlet? Så alt som det pleier?

En mulig streik nå i vår ble vel allerede varslet i høst. Er jo pilotene som vil ha nye forhandlinger da det ikke opprinnelig skulle være forhandlinger i år hvis jeg husker riktig. Distansen mellom ledelsen og de ansatte har vel heller ikke blitt mindre de siste årene, selv om vi ikke hører så mye skriking i media lenger. Begynner jo også å bli noen år siden siste store streik, og hvor lenger tid som da vil gå, jo mer fatal kan jo en eventuell streik bli.

HK-NHO forhandler til helga. Blir det ikke enighet kan det bli streik fra 1 april.
HK har jo endel medlemmer innen luftfarten. Blir offentligjort streikeuttak imorgen

Back