• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Straffen i Kato Air saken:

Og hva vil dommen være......

Han vil bli erklært sinnsyk i gjerningsøyeblikket og ikke straffetilregnelig. Han vil få et opphold på Statens regning i noen år , og klaps på lanken. "fy-fy, ikkeprøve å styrte fly, det var ikke pent "

Grml, er det noe rart mange er skeptiske til psykiatrien , rettsvesenet , UDI og regjeringen. Ja , jeg beskylder alle disse for at noe slikt kommer til å skje.....

:(

Han burde blitt sendt tilbake til sitt forrige oppholdssted , ferdig med det. Det er litt lov å være kynisk , også i Norge.

Originally posted by LN-FHU

Han vil bli erklært sinnsyk i gjerningsøyeblikket og ikke straffetilregnelig. Han vil få et opphold på Statens regning i noen år , og klaps på lanken. "fy-fy, ikkeprøve å styrte fly, det var ikke pent "

Grml, er det noe rart mange er skeptiske til psykiatrien , rettsvesenet , UDI og regjeringen. Ja , jeg beskylder alle disse for at noe slikt kommer til å skje.....

Han burde blitt sendt tilbake til sitt forrige oppholdssted , ferdig med det. Det er litt lov å være kynisk , også i Norge.
Og for å strekke det litt lenger så får han sikkert oppholdstillatelse etter soning....med påfølgende familiegjenforening...og dermed har vi hele slekta her. Blir ikke overraska om de kommer på business class heller.....
;)

Ikke helt seriøst innlegg som sikkert noen har skjønt, men som jeg likevel må påpeke da det sikkert kommer noen og kommenterer mine holdninger.

Originally posted by DY
Originally posted by LN-FHU

Og for å strekke det litt lenger så får han sikkert oppholdstillatelse etter soning....med påfølgende familiegjenforening...og dermed har vi hele slekta her. Blir ikke overraska om de kommer på business class heller.....
;)

Ikke helt seriøst innlegg som sikkert noen har skjønt, men som jeg likevel må påpeke da det sikkert kommer noen og kommenterer mine holdninger.

Men det var mitt...........

Det at han får opphold etter endt soning er helt klart. Alle som kaprer fly og lander i norge får opphold. Og gjerne en jobb i NRK.
Hvis han er så "uheldig" å får 15 år...er han ute etter 6 år. Da har de fleste her glemt den saken, og hvis media finner på å skrive at "kapreren fra 2004 får opphold" om 6 år, får vi noen småreaksjoner her og der, men alt går over etter en uke og mannen er ny borger.
Vi får stå klar i Narvik (var det ikke der han bodde) å :hi2 han velkommen!

:sarc

Hvis han virkelig var sinnsyk i gjerningsøyeblikket trenger han ikke fengsel, men behandling - sannsynligvis på et sted med høye gjerder og polstrede vegger. Mannen er sannsynligvis gal og bør behandles etter det. Lynsjestemning er for cowboygjengen vestpå, ikke for siviliserte europeere.
:naughty:

Nei han bodde ikke i Narvik men i Borkenes (Kvæfjord kommune...der Kvæfjord-kaka kommer fra ("Verdens beste")). Borkenes ligger ca 20 km vest for Harstad.

Originally posted by DY
Nei han bodde ikke i Narvik men i Borkenes (Kvæfjord kommune...der Kvæfjord-kaka kommer fra ("Verdens beste")). Borkenes ligger ca 20 km vest for Harstad.

Ikke rart han ble gal! :thumbup

Originally posted by LCH
Originally posted by DY

Ikke rart han ble gal! :thumbup
Sant nok...må jo ha vært det siden han valgte Framnes ;)

Trodde det var kjent at han IKKE var sinnsyk i gjaerningsoeyeblikket. Syns aa huske aa ha lest noe slikt i AN.

Uansett saa er det synd at han ikke kan faa 8 x 21 aar, slik som i USA, eller som de kaller det "LIFE WITHOUT PAROLE".

Egentlig burde de sendt han til fengsel i Nigeria, for der er det nemlig litt mer kummerlige forhold...

Har også fått med meg at han IKKE var sinnsyk i gjerningsøyeblikket......kanskje han har blitt det nå da...:)

Back