Føler dette begynner å nærme seg en "2 eller 4 hjul på kofferten" diskusjon. Så istedenfor å ruinere alle andre tråder lager jeg en egen. For jeg har tenkt litt på det selv.

Koster status mer enn det smaker? Du må ofte fly foran gardina for å kunne få status. Men trenger du status da? Du får jo det meste allikevel.
Jeg er jo hardbarket statusjeger og i senere tid har ett av hovedargumentene mine vært disse:
PRO's
- Jeg sparer penger på setevalg. Særlig på long haul business koster det tusenvis av kroner å velge seter.
- Jeg får ikke velge de setene jeg ønsker meg uten status. Jeg vil sitte forrest. Det kan man oftest ikke uten trallabom kort
- Litt bedre service og prioritering når ting går til he****
- kortere ventetid på telefon
CONS
- Og så tjener man jo poeng da. Men poengene synes jeg blir vanskeligere og vanskeligere å tjene opp på å fly. Det er nesten utelukkende kredittkort som funker til det. Så det er ikke særlig motivasjon lenger der jeg ikke har kredittkort.
- Før var det også fjongere kantiner om man hadde stas kort. Det er det ikke mye av lenger med mindre man er helt råkkestjerne. Senator hos Lufthansa er ikke så mye mer stas enn Business.
STRATEGI
- Strategien min er egentlig å opprettholde status i alle allianser fremfor å være råkkestjerne i en.
En annen ting jeg lurer på er om de uten status rett og slett burde kjøre tog istedenfor?

Koster status mer enn det smaker? Du må ofte fly foran gardina for å kunne få status. Men trenger du status da? Du får jo det meste allikevel.
Jeg er jo hardbarket statusjeger og i senere tid har ett av hovedargumentene mine vært disse:
PRO's
- Jeg sparer penger på setevalg. Særlig på long haul business koster det tusenvis av kroner å velge seter.
- Jeg får ikke velge de setene jeg ønsker meg uten status. Jeg vil sitte forrest. Det kan man oftest ikke uten trallabom kort
- Litt bedre service og prioritering når ting går til he****
- kortere ventetid på telefon
CONS
- Og så tjener man jo poeng da. Men poengene synes jeg blir vanskeligere og vanskeligere å tjene opp på å fly. Det er nesten utelukkende kredittkort som funker til det. Så det er ikke særlig motivasjon lenger der jeg ikke har kredittkort.
- Før var det også fjongere kantiner om man hadde stas kort. Det er det ikke mye av lenger med mindre man er helt råkkestjerne. Senator hos Lufthansa er ikke så mye mer stas enn Business.
STRATEGI
- Strategien min er egentlig å opprettholde status i alle allianser fremfor å være råkkestjerne i en.
En annen ting jeg lurer på er om de uten status rett og slett burde kjøre tog istedenfor?