• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Statsbesøk har alltid brakt spennende fly

Re: Statsbesøk har alltid brakt spennende fly

Kjempefint bilde, Ole Johan. Hvor tok du det fra; en bil? Legger forøvrig merke til at Fornebu OPS ikke hadde klart å skaffe korrekt flagg til anledningen. :)

Takk! Jeg tok bildet fra GA-området, rett ved porten der småflyene gikk ut mot rwy 19. Med min standard Tokina 70-210mm linse som jeg brukte i 12 år.
Dette var lenge før tiden med Rød sone og adgangsbegrensing, i hvert fall der borte! Og det spørs vel om ikke 21/8 er en dag med norsk flagg som standard ? I så fall har gutta gjort jobben sin :)

Og det spørs vel om ikke 21/8 er en dag med norsk flagg som standard ? I så fall har gutta gjort jobben sin

Flott bilde!! Ellers er det vel ingen slike dager i august. Det nærmeste nå er 19. august, som er Mette-Marits bursdag, men ingen grunn til slik flagging 21.08. i 1988....
(Så spørs det hva flaggloven sier om splittflagg og stats/offisielt besøk fra andre stater da):smile2

Det skulle vært NATO-flagg på den stangen det ikke henger noe i. Eventuelt flagget til det landet besøket var fra. Siden dette var et OAU-diktator-kjeltring-møte gikk det jo ikke å bruke et enkelt afrikansk flagg, og kanskje man hadde tatt ned NATO-flagget for ikke å støte dem som på den tiden hadde nære bånd til Sovjet, Cuba og Nord-Korea?

Back