Star Tour bytter SAS ut med Jet Time

Re: Star Tour bytter SAS ut med Jettime

Endringer som ikke er varslet er jo alltid en overraskelse for de fleste!
Når det er sagt så har Jettime en betydelig lavere kostnadsbase enn SAS så fra dette perspektive er det kanskje ikke overraskende at kontrakten går til andre enn SAS.
For SAS har nok kontrakten også vært en måte å sysselsette materiell og personell i en vanskelig periode for selskapet.
Nå som selskapet går tilbake til kjerneviksomheten bør det ikke være noen overraskelse at de konsentrerer seg om det de kan godt ; ruteflyging.
 
Re: Star Tour bytter SAS ut med Jettime

For SAS har nok kontrakten også vært en måte å sysselsette materiell og personell i en vanskelig periode for selskapet.
Nå som selskapet går tilbake til kjerneviksomheten bør det ikke være noen overraskelse at de konsentrerer seg om det de kan godt ; ruteflyging.

Ikke helt enig i dette. Charterflyvninger med "rutefly" passer som hånd i hanske. Turoperatørene og deres kunder fortrekker å fly lørdag og søndag. Dette er dager hvor selskaper som SK har færre ordinære flyvninger, og dermed ledig kapasitet til å foreta charterflyvninger. SK sin kjernevirksomhet er å ha flyene i luften, og det gjør de best ved å utnytte de mulighetene som finnes. Charterflyvninger er også sikre inntekstkilder da det er turoperatøren som står for risikoen. SK får fast beløp uansett om det er 50 eller 150 passasjerer ombord. Eksempel på at SK fortsatt satser på charter er det utvidede samarbeidet med Apollo.
 
Back
Top