• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

STAR ALLIANCE livery på MOL

enml

ScanFlyer Gold
STAR ALLIANCE livery på MOL

I dag gikk SK4525 fra MOL til OSL med et Star Alliance malt fly. Fikk dessverre ikke beskjed om dette før det var "for sent" og rakk dermed ikke å få knipset det. Er de tnoen her som kan se om denne kommer tilbake i nermeste fremtid og om det ellers ligger inne noe utenom det vanlige.

På forhånd takk!:)

Re: STAR ALLIANCE livery på MOL

SK4525/22AUG = LN-RRL :cool2

"stjernegrisen" som den blir kalt. 737-883, fløy den til Tromsø her for litt siden.

Det er det trangeste SK flyet jeg noengang har sittet i

Den er vel som de andre 737-883 med innenrikskonfigurasjon, dvs 179 seter ?

Jepp, Fellowship, det er 179 seter på innenriks.
Men er det noen som kan se om den kommer tilbake i nermeste fremtid?

I dag så skal den innom TRD, OSL, BGO, OSL, TRD, OSL, TOS og OSL :)

dessverre tilhører det nok sjeldenhetene at man sender 737-800 på MOL. På grunn av begrensninger ved flyplassen, får 737-800 begrenset startvekt fra MOL. Håper alle pax'en fikk med seg bagasjen - forhåpentligvis var det lite bags på den flighten - for MOL trenger av og til ekstra seter pga Ormen Lange, eller ferieavslutning som jeg tror det var denne gang. 737-500/700/400 er nok det mest vanlige på MOL, men vi (SK) skal forsøke å få inn 800 innimellom også - og da skal jeg varlse deg (om jeg er på jobb)

Takker for det CK!:devot:
Men hvorfor er det slik at en 738 kan ha problemer med å få med all bagasjen til 179 pax til Oslo, mens en A320 kan få med all bagasje til 180 pax til Mallorca fra MOL. Skulle tro at rullebanen var like lang for begge (eller skal vi si kort) og at det må være mere fuel i den som skal til Mallorca. Har det noe med flyenes egenvekt å gjøre, motorer osv...?

jeg vet faktisk ikke - vekt er alltid svaret når jeg ber Network om en 179-seter på MOL. Kanskje de lurer meg?

Tja... du skal bare se det... kanskje de som lurer deg er fra Nordmøre....:spin:

Oooohhh that one hurt!... hehehe :)

Når det er sagt så er det vel trøbbel med 400`rene også på vinters tid grunnet glatta men det meste er vel greit om sommern vil jeg tro? Men en full A320 på vinters tid - den landinga vet jeg ikke om jeg har lyst til å se - er spennende nok på Kvernberget det gitt med 200 meter ekstra bane - på sommern..

Originally posted by CK
jeg vet faktisk ikke - vekt er alltid svaret når jeg ber Network om en 179-seter på MOL. Kanskje de lurer meg?

Hehehe da synes jeg du kan sende 600`er til KSU på kveld så blir det ikke så mye å cleane ;)

Er vel liten sjanse for at stjernegrisen er satt opp på SK 4453 i morgen? Om ikkje, noen som sjekker etter åtte ka det blir?

Back