Ståplass på fly testet ut i praksis

flappflapp

ScanFlyer Blue
Ståplass på fly testet ut i praksis

...om enn på en litt uheldig måte.

På en avgang fra Antalya i Tyrkia til Ekaterinburg i Russland 24. september ble det oppsatte flyet byttet ut like før avgang. Erstatningsflyet var noe mindre og avgangen dermed overbooket med seks personer.

Problemet løste Tatarstan Airlines på en kreativ måte. Først ble reisende med barn først oppfordret til å ta barna på fanget. Men barna var for store, fikk de seks overskytende passasjerene tilbud ståplass om bord i flyet.

http://www.aftenposten.no/reise/article3836894.ece

Re: Ståplass på fly testet ut i praksis

Hehe .. ikke heeeeelt heldig den der. I gamle Sovjet er det ingen som hadde brydd seg, men folket er jo blitt mer opplyste etterhvert. Men crewet var kanskje fortsatt mentalt 'i gamle dager'? ;)

Det som også er veldig betenkt det er at handlingagent har latt dette gå.

eg husket da eg var liten eg pendlet mellom stavanger og bergen med braathens.. opplevde at det va ett passasjer for mye ombord.. personen fikk tilbud å sitte på flyvertseten sammen med en flyvertinne under hele turen... det var nok en gang i begynnelsen i 90 tallet.

Jo passasjerer på klapp er ikke noe nytt, jeg har fått de plassert i cockpit også (heldiggrisen) men det blir noe heeeeeeeeeeeelt annet en å stå.
Svært alvorlig hendelse dette her.

Hehe .. ikke heeeeelt heldig den der. I gamle Sovjet er det ingen som hadde brydd seg, men folket er jo blitt mer opplyste etterhvert. Men crewet var kanskje fortsatt mentalt 'i gamle dager'? ;)

T.o.m i gamlelandet NO gikk slik an før:lol:
Id pax på dass på DC-6 skjedde nå fra tid til annen, kanskje med bikkja mellom beina og om det kneip......... med plass.
Kjenner selv ID som har stått i lasterommet på en F-27 mellom SVG-FBU.
Eller som dengang BU hadde lieflat seats, eller senger som det het på noen av DC-6'erne, gikk noen oppi der og:crowded

Alt var enklere før:old

Regner med de er på EU no fly liste, eller i det minste kommer inn sporenstreks! Dette er ikke annet enn totalt uakseptabelt og jeg trodde russerne hadde sluttet med dette.

Hadde jeg fått en sånn behandling så vet jeg nesten ikke hvordan jeg hadde reagert! skal man gråte eller le? man har virkelig respekt for kundene sine når man yter en slik behandling!

T.o.m i gamlelandet NO gikk slik an før:lol:
Id pax på dass på DC-6 skjedde nå fra tid til annen, kanskje med bikkja mellom beina og om det kneip......... med plass.
Kjenner selv ID som har stått i lasterommet på en F-27 mellom SVG-FBU.
Eller som dengang BU hadde lieflat seats, eller senger som det het på noen av DC-6'erne, gikk noen oppi der og:crowded

Alt var enklere før:old

Har også hørt historier fra de hine haarde dage, da man kjørte 5 i cockpit på DC-9: To piloter, kona til skipperen på klappsetet, og en unge på hver flight bag...

Det er andre tider nå, gitt...

Har også hørt historier fra de hine haarde dage, da man kjørte 5 i cockpit på DC-9: To piloter, kona til skipperen på klappsetet, og en unge på hver flight bag...

Det er andre tider nå, gitt...

Og to stk i E&E Compartment!:crowded

Back