• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Stage 4 hush kit for MD80.

Speedbird

ScanFlyer Gold
getAsset.aspx


Greek charter operator Sky Wings in partnership with Ukraine-based Khors Aircompany has upgraded the twin Pratt & Whitney JT8D-200 turbofan engines on one of its two MD-83 aircraft with Aviation Fleet Solution's QuietEagle noise reduction system.
By John Croft


Les hele artikkelen:
http://www.flightglobal.com/article...letes-stage-4-hush-installation-on-md-83.html

Stilig å se at selskap satser på MD80 for videre drift, og kanskje dette kunne vært noe for SK/DY Sverige å tenke på?
Fuel prisene har gått ned, og dollaren er gått opp - så det er dyrere å kjøpe nye fly.

Jet Engineering tilbyr også winglets for MD80, hvor de spår at det alene kan redusere fuelforbruk per sete per km med 3 - 5%.
http://www.jetengineeringltd.com/html/engineering.html
 
Får dessverre ikke se bilder du linker til Andreas (selvom jeg logger på furmet).
Dette var jeg ikke klar over at vi hadde forsøkt (dette var jo tilogmed etter jeg begynte i SK).
Var det også stage 4, eller de tidligere stage 3 (som har fått kritikk både for relativ lav støyreduskjon, samt økt fuelforbruk)?
 
Back
Top