Staal i beina og sikkerhetskontroll samt assistanse paa flyplass.

thbergseng

ScanFlyer Blue
Hei og god kveld til alle der ute!

For ca 6 uker siden presterte jeg aa brekke laarbeinet rett av (godt gjort i en alder av 25 aar), her i Warszawa hvor jeg studerer. Etter flere uker paa sykehus og hard rehabilitering vurderer jeg naa aa ta en tur hjem til foreldre i Norge.

1: Jeg gaar naa paa krykker, noe jeg kommer til aa gjore en god stund, men er oppegaaende, dog uten at jeg klarer aa staa paa skadet ben. I den forbindelse lurer jeg paa hvordan det fungerer ifb med assitanse paa flyplass. Jeg vurderer aa fly Norwegian fra WAW til OSL.
Jeg er dreven paa krykkene, men sliter litt over lengre distanser, samt litt bekymret mtp kostaaing osv i sikkerhetskontroll.

Er det bare aa kontakte Norwegian aa requeste assistanse paa flyplass? Rullestol/golfbil til gate el.l? DY bruker kun bussgate i WAW. Er det muligheter for egen transport til fly? Klarer trapper, men tar tid, saa er ikke avhengig av aa bli baert opp flytrapp saavidt jeg tror.

Veldig intr i erfaringer rundt dette da det er en veldig ny situasjon for meg.

2: I forbindelse med skade har jeg faatt operert inn en staalstang (Intramedullar nail) i laarbeinet samt 8 titaniumsskruer som skal sitte for resten av livet slik det ser ut naa.

Burde jeg faa noen spesielt bekreftelse fra sykehus mtp sikkerhetskontroll? Eller holder det aa informere de om det muntlig paa stedet? Spurte legen om det paa sykehuset, men han sa det var kke noe problem, men informasjonen jeg fikk der generelt var ganske vag.

Beklager lang post.

Tor-H

Hei og god kveld til alle der ute!

For ca 6 uker siden presterte jeg aa brekke laarbeinet rett av (godt gjort i en alder av 25 aar), her i Warszawa hvor jeg studerer. Etter flere uker paa sykehus og hard rehabilitering vurderer jeg naa aa ta en tur hjem til foreldre i Norge.