St.Maarten spørsmål

Airbus 330

ScanFlyer Dusty
Medlem
St.Maarten spørsmål

Det kan se ut til at undertegnede m/fam tar turen til SXM i juli neste år, har noen spørsmål som jeg håper noen her kan svare på.

1. Hvordan er det å dra hit i juli, tenker på regn og orkansesong?

2. Ser ut til at vi planlegger utreise helgen 12-13 juli 2014, 2 voksne og 2 barn (17-8 år) Vi planlegger å være her i 14 dager, eller noen dager til hvis pris på fly er billigere. På hjemturen ønsker jentene å ta en stopp i New York i 5-7 dager. Reiser til/fra OSL.
Noen som kan finne billigere flybilletter en 30 000,- kr som jeg fant?

Prøvde avansert søk på Widerøe, men fikk bare feilmelding..... :angry:

3. Overnatting. Har søkt via www.homeaway.no etter leiligheter, noen som har erfaringer med de? Finner veldig bra leiligheter like ved Maho Beach fra 7000,- pr. uke.

Andre erfaringer/tips for vår første tur hit?

Re: St.Maarten spørsmål

3. Overnatting. Har søkt via www.homeaway.no etter leiligheter, noen som har erfaringer med de? Finner veldig bra leiligheter like ved Maho Beach fra 7000,- pr. uke.

I forhold til St Maarten vet jeg ikke, men vi booket en leilighet i San Sebastian via HomeAway; dvs. leiligheten var listet der, men de som rent faktisk stod for utleie var et firma som heter FeelFreeRentals (som vi har et meget godt inntrykk av, og som vi helt sikkert kommer til å bruke igjen). Det er godt mulig at dette er tilfellet også for andre steder.

På HomeAway sine hjemmesider kan du vel kontakte utleier med spørsmål av praktisk art, så det kan være greit å gjøre dette for å finne ut hvem som er utleier.

Heisann.
Tiden du reiser på bør ikke være noe problem. Men du vil kunne oppleve dager med en del byger, vind etc. Samt at det er ganske godt og varmt.
Det er sjelden det regner en hel dag.

Når det gjelder flyreiser sliter jeg litt med å hjelpe, sikkert mange andre som kan dette bedre.
Men et forslag er OSL-AMS-SXM med KLM. SXM-JFK med JetBlue.
Og EWR-OSL med SAS så klart ;-)

Hotell så vil jeg anbefale Royal palm Beach resort. Ligger i Simpson bay, med flere rtauranter etc like i nærheten, egen strand og kort vei til flyplass etc.
Sjekk denne https://www.diamondresorts.com/Royal-Palm-Beach-Resort

Har en bekjent som også driver med salg av timeshare uker. Hun kan ofte ordne med meget gode priser. Avhengig av hva som er ledig. Her er link til nettsiden.
http://caribbeanweeks.com/

Vær klar over at det er lavsesong så en del restauranter og butikker er stengt. Men jeg digger stedet allikevel.
Har vært der 14-15 ganger, og blir aldri lei.
Vil anbefale dere å dra til Karakter Beach. Ligger langs med rullebanen, ut mot Simpson bay. Herlig strand. Fantastisk mat, og deilig sted. Maho Beach trenger jeg sikkert ikke nevne.
Om du/dere skal handle noe diamanter, gull, klokker etc så send meg en PM så har jeg et par meget gode tips der også :-)

Jeg reiser til St Marteen om 3 uker, klarer knapt vente :-)

17 år vil vel være som voksen å regne.....??

Jeg skulle mene det, men ser noen selskaper har de som barn/ungdom mellom 12-17. Derfor jeg skrev barn, men er forberedt på at hun må ha voksen billett. ;)

Takk for tips her, tar alt jeg kan få :up:

Jeg skulle mene det, men ser noen selskaper har de som barn/ungdom mellom 12-17. Derfor jeg skrev barn, men er forberedt på at hun må ha voksen billett. ;)

Takk for tips her, tar alt jeg kan få :up:

Fikk du 30 000 samlet? Tror det er en ok pris.

Gjorde et raskt søk og prisen lå på 7500+ og oppover.

Ja det var samlet, med DU til JFK og United videre til SXM.

Er ikke det litt risky? Var det på samme billett (det kan det vel ikke ha vært så lenge DU ikke interliner).

Jeg ville nok hvertfall lagt inn en natt i NYC på veg bortover på separate bookinger (og det er ikke bare pga. DU sine problemer, men generelt)

Når det gjelder flyreiser sliter jeg litt med å hjelpe, sikkert mange andre som kan dette bedre.

Og for oss dødelige som ikke kan ta ut ID-billetter i hytt og pine, så koster de enveisbillettene der ca. 30.000 for en person - og da har jeg ikke sjekket SXM-NYC.
Regner med at Airbus330 mente 30.000 for hele familien ;)

Heisann.
Tiden du reiser på bør ikke være noe problem. Men du vil kunne oppleve dager med en del byger, vind etc. Samt at det er ganske godt og varmt.
Det er sjelden det regner en hel dag.

Hotell så vil jeg anbefale Royal palm Beach resort. Ligger i Simpson bay, med flere rtauranter etc like i nærheten, egen strand og kort vei til flyplass etc.
Sjekk denne https://www.diamondresorts.com/Royal-Palm-Beach-Resort

Har en bekjent som også driver med salg av timeshare uker. Hun kan ofte ordne med meget gode priser. Avhengig av hva som er ledig. Her er link til nettsiden.
http://caribbeanweeks.com/

Vær klar over at det er lavsesong så en del restauranter og butikker er stengt. Men jeg digger stedet allikevel.
Har vært der 14-15 ganger, og blir aldri lei.
Vil anbefale dere å dra til Karakter Beach. Ligger langs med rullebanen, ut mot Simpson bay. Herlig strand. Fantastisk mat, og deilig sted. Maho Beach trenger jeg sikkert ikke nevne.
Om du/dere skal handle noe diamanter, gull, klokker etc så send meg en PM så har jeg et par meget gode tips der også :-)

Jeg reiser til St Marteen om 3 uker, klarer knapt vente :-)

Hvordan er temperaturen der natt/dag i juli?

Temperaturen er forholdsvis jevn hele døgnetder borte nå, da jeg var der i fjor sommer var temperaturen ca 30 grader store deler av døgnet. Klimaet er behagelig, og blir sjelden ubehagelig varmt og klamt.

Med fly kunne det være en idé å sjekke rundturbillett med KL/AF, da begge flyr til SXM direkte fra Europa, og Delta videre via USA på tur tilbake.

Og for oss dødelige som ikke kan ta ut ID-billetter i hytt og pine, så koster de enveisbillettene der ca. 30.000 for en person - og da har jeg ikke sjekket SXM-NYC.
Regner med at Airbus330 mente 30.000 for hele familien ;)

Sist jeg fløy til SXM (April) Kjøpte vi billetter T/R med AF til kroner 7900,- per person.
Men fant ikke de prisene nå.
Men AF kjører fra tid til annen noen veldig bra tilbud.

Temperatur er så å si den samme døgnet rundt. Litt mindre varmt når solen går ned naturligvis. Men behagelig hele døgnet :-)

Da er turen i boks, det ble DU OSL-JFK-OSL med en overnatting på Holiday Inn JFK før vi neste dag flyr JFK-SXM-JFK med AA 757.

Fikk flybillettene til ca 38 000 for oss 4, synes det ikke var så ille pris ;)

Vi har leid en leilighet gjennom homeaway.no for 14 dager, der vi var første fra Norge som booket hos utleier, denne ligger rett ved flyplassen (gaten bak terminalen) så veien til shoppinig/resturanter og litt spotting skulle være bra :up:

Vi gleder oss masse til å få oppleve St.Maarten, selv om min bedre halvdel synes ca 30gr hele døgnet hørtes klamt og litt vel mye ut... :p

Takk for alle tips, tar gjerne mere hvis folk har det. Utflukter og leie av bil osv....

Trenger man vaksinasjon for turen?

Last edited:

Bilutleie er forholdsvis billig, og om man skal utforske den lille øya så er det en helt klar fordel å ha to uker med en compact er typisk snaue 3000 kr. Alle utleieselskapene ligger ved flyplassen og har gratis shuttle fra terminalen. Øya er liten (87 km2), men det tar allikevel litt tid å komme seg overalt pga såder veistandard og mye trafikk i området rundt Philipsburg og Simpson Bay.
En tur til franske siden og marketed i Marigot er obligatorisk, selv om mye av det man finner der er typiske turistboder med t-skjorter etc. Vil også anbefale å stoppe ved Grand Case, bak rekken av bygninger der ligger det en ganske rolig og veldig fin karibisk strand - lik den man drømmer om på sånne steder, men aldri finner. ;)

Leiebil er et godt tips, men sørg for at alle forsikringer er med og ta bilder/film skader på bilen før du kjører ut fra leiebilfirmaet og dokumenterer eventuelle skader, bulker, riper etc.
Vi pleier å ta taxi når vi er på øya, ikke all verdens dyrt. Kjører ut dit vi skal og blir enig om en tid for å bli hentet.

Book leiebil fra Norge, så er forsikringer du trenger stort sett med. Vi brukte Hertz, og har gode erfaringer med dem der borte.

Bilutleie er forholdsvis billig, og om man skal utforske den lille øya så er det en helt klar fordel å ha to uker med en compact er typisk snaue 3000 kr. Alle utleieselskapene ligger ved flyplassen og har gratis shuttle fra terminalen. Øya er liten (87 km2), men det tar allikevel litt tid å komme seg overalt pga såder veistandard og mye trafikk i området rundt Philipsburg og Simpson Bay.
En tur til franske siden og marketed i Marigot er obligatorisk, selv om mye av det man finner der er typiske turistboder med t-skjorter etc. Vil også anbefale å stoppe ved Grand Case, bak rekken av bygninger der ligger det en ganske rolig og veldig fin karibisk strand - lik den man drømmer om på sånne steder, men aldri finner. ;)

Leiebil er et godt tips, men sørg for at alle forsikringer er med og ta bilder/film skader på bilen før du kjører ut fra leiebilfirmaet og dokumenterer eventuelle skader, bulker, riper etc.
Vi pleier å ta taxi når vi er på øya, ikke all verdens dyrt. Kjører ut dit vi skal og blir enig om en tid for å bli hentet.

Book leiebil fra Norge, så er forsikringer du trenger stort sett med. Vi brukte Hertz, og har gode erfaringer med dem der borte.

Takk for mange flotte tips, dette skal vi ta med oss og sjekke ut videre. :)

Ikke nødvendig med vaksinasjon til turen?

Vaksinasjon er såvidt jeg vet ikke nødvendig nei - god tur! :)

Back