Heisann folkens! Jeg har noen funderinger rundt SSR koder. Altså den som omhandler Special
Service Request. Det kan være mange ulike koder som omhandler passasjerer som har ulike behov for hjelp , f eks , blind , døv , sitter i rullestol etc etc etc . Dette er vel noe som blir bestillt ekstra og påført billetten? Så blir det videre formidlet til flyselskapet som er befrakter for passasjeren med en SSR kode?
Dersom det skulle oppstå en situasjon med evakuering eller havari der redningsmannskapene må inn i flykroppen....hvordan kan de vite at det befinner seg personer som reiser med en SSR kode? Er dette noe som framkommer i NOTOC? Er denne SSR koden noe som blir formidlet til personellet på flightdeck?
Service Request. Det kan være mange ulike koder som omhandler passasjerer som har ulike behov for hjelp , f eks , blind , døv , sitter i rullestol etc etc etc . Dette er vel noe som blir bestillt ekstra og påført billetten? Så blir det videre formidlet til flyselskapet som er befrakter for passasjeren med en SSR kode?
Dersom det skulle oppstå en situasjon med evakuering eller havari der redningsmannskapene må inn i flykroppen....hvordan kan de vite at det befinner seg personer som reiser med en SSR kode? Er dette noe som framkommer i NOTOC? Er denne SSR koden noe som blir formidlet til personellet på flightdeck?