SQ gjør om sine 340-500 til all-business class
Ikke overaskende, da SQ har hatt problemer med å fulle sine direkte ruter til LAX og EWR med passasjerer i premium economy cabinen, mens det stort sett har vært fullt i C-klasse. Disse rutene har såvidt jeg har forstått gått med tap og det er for å gjøre noe med dette at SQ nå vil gå "all-business"
Singapore Airlines will convert its five Airbus A340-500 ultra-long-range aircraft into an all-Business Class configuration, for daily flights between Singapore and New York, and Singapore and Los Angeles.
The current 2-class, 181 seat, arrangement will be replaced with 100 of the Airline’s new award-winning Business Class seats, in a 4-abreast, 1-2-1, layout. Each seat is upholstered in leather, and is 30 inches (76 cm) wide.
The implementation will be phased in gradually from mid May, 2008, on the Singapore-New York route, with daily services in the new all-Business Class arrangement to New York by end June, and Los Angeles by late September, 2008. The program will require each of the five A340-500 aircraft to be retrofitted in turn.
Ikke overaskende, da SQ har hatt problemer med å fulle sine direkte ruter til LAX og EWR med passasjerer i premium economy cabinen, mens det stort sett har vært fullt i C-klasse. Disse rutene har såvidt jeg har forstått gått med tap og det er for å gjøre noe med dette at SQ nå vil gå "all-business"