• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotting på MAD, ALC, BCN

Savipix

ScanFlyer Mile High Club
Spotting på MAD, ALC, BCN

Är det någon som har provat på terminalspotting på dessa flygplatser och kan komma med information om hur det är?

Har 7 timmar på mad och 3 timmar på BCN samt x antal timmar på ALC

Replying to Topic 'Spotting på MAD, ALC, BCN'

På ALC er det gangvei langs hele rullebanen på sjøsiden, motsatt side av terminalen. Overkommelige avstander om man har god tid. God tur!

Har kun prøvd terminalspotting, og det var ikke noe særlig, det er riktignok vinduer ut mot flysiden, men det er mye fjernparkering, og flyene som parkerer ved terminal blir stående et stykke unna p.g.a. noen rimelig massive boardingbruer. (Men jeg har bare vært der by night, så det er mulig jeg har fått et ufortjent dårlig inntrykk.)

Hei,

Madrid flyplass hadde skitne vinduer som var plassert uhensiktsmessig for spotting når jeg var der sist.
Det er heller ikke noe spesielt bra utvalg i butikker der.
Se om du finner en utendørskafe eller liknende med god utsikt, det er verdt å lete litt rundt.
Andre spanske flyplasser jeg har vært på har hatt en utsiktskafe hvor du kan ta en kald cola eller tilsvarende og følge med på bevegelsene på rullebanen.

Jeg tror det er et flymuseum ikke så langt unna, kan sjekke opp når jeg kommer hjem fra Nouakchott på torsdag.

Eders
Knut Erik

Hei,

Det ligger noen flymuseer i nærheten av Madrid, to som er åpne for offentligheten er:

Fundacion Infante De Orleans som har et antall luftdyktige treningsfly i hangaren.
(Tel 91-321-1657)

Museo Del Aire som har mest militærfly, men også noen sivile utstilt.
(Tel 91-509-1690)

Begge ligger ved flyplassen Cuatro Vientos, jeg vet ikke hvordan den ligger i forhold til hovedflyplassen.

Du finner en del info om spottermuligheter på http://www.scramble.nl/civ/airports/lemd.htm

Eders
Knut Erik

Back