• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spotting med teleskop

putzmeister

ScanFlyer Dusty
Det ble ikke helt vellykket. Noe panisk og ustø samt litt ut av fokus :D
Men det er jo bare å prøve seg fram. Kjøpte et Sky-Watcher teleskop med Canon fatning til. http://njopsahl.no/vis_vare.php?varenr=SYW90SP

IMG_2038.jpg

Dette er Uzbekistan med B767-300 UK-67002

IMG_2187.jpg

Monarch

IMG_2229.jpg

777-300ER

IMG_2115.jpg

IMG_2134.jpg

Det blir en mørk ring rundt pga. teleskopet, de bildene er ikke redigert eller fixet på. Som sagt så er det bare å øve seg i bruken av utstyret. Morsomt er det vertfall. Alle bildene er tatt fra min veranda.

Grattis!! Du har handla teleskop ja, der er bra. :-) Ja nå er det bare å følge med om det kommer noen spenndende fly over oss. Så 777 Emirates fra Råholt idag , men har kameraet mitt på "rens".
Synes Emirates bildet ditt ble veldig bra.

Kjøpte meg en 2x Barlowlinse idag til teleskopet jeg... Skal blir spennende å se hvordan det funker. Vil jo trenge mere lys, men 2500mm vil bli artig å prøve.

Ja, dette er moro. Nå er det bare å satse på klarvær så man kan øve seg. Litt vanskelig å fokusere manuelt samtidig som du skal følge objektet og fingre med utløseren. Henger liksom ikke helt med enda, får prøve med fjernutløseren samtidig som jeg styrer kamera.:D
2500mm ja det blir saker.....

Fikk barlowlinsa på tirsdag, blir spennende å prøve den, håper på klarvær til helga. Ingen som fikk bilder av 380`n som kom over gardermoen igår da?? Toronto-Dubai.

Back