• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spørsmål om Transavia

Re: KLM/Transavia

Ikke enig med deg her.
På en LCC med 1 rute pr dag så tviler jeg på om det er en stor del passasjerer med fleksible billetter som booker om til tidligere eller senere fly på kort varsel.


Nei, men så har man folk med billigbilletter som plutselig ikke skal reise eller satt fast i trafikken eller inbund connections fra andre fly. Mange grunner til at folk ikke rekker flyet/ikke reiser.



Men enig i det kan også være restriksjon på seatchange at gate, som du sier, enten i kontrakten eller rent servicemessig.
 
Re: KLM/Transavia

Ikke enig med deg her.

På en LCC med 1 rute pr dag så tviler jeg på om det er en stor del passasjerer med fleksible billetter som booker om til tidligere eller senere fly på kort varsel.

Jeg tror det rett og slett dreier seg om den generelle "instruksen" som det virker som skranke personalet hos mange LCC-er har fått, om å ikke gjøre noe som kan assosieres med litt service. Det enkleste er å si nei fordi da slipper en noen ekstra tastetrykk... De har vel vunnet handling kontrakten på lavest pris



Jo billigere billettene er, jo lavere er terskelen for å utebli. Det er mer noshow enn du tror ...
 
Re: KLM/Transavia

Jo billigere billettene er, jo lavere er terskelen for å utebli. Det er mer noshow enn du tror ...
Ja. Dette kan jeg bekrefte ut fra egne erfaringer. Jeg har sikkert et tjuetalls reiser jeg har betalt for, som jeg ikke har benyttet.
Men jeg gir beskjed til selskapet straks de endrede planene er avgjort, så de kan benytte plassen min til en kunde til.
 
Back
Top