Spørsmål angående EBG - service i kabinen

morr

ScanFlyer Blue
Spørsmål angående EBG - service i kabinen

Vet flyvertinnene hvem som er EBG i kabinen? Er det noe praksis at det gies ekstra service til f.eks gull eller pandion medlemmer?

Re: Spørsmål angående EBG - service i kabinen

Pandion får gratis fra tralla, gull får ikke noe. Og ja, de har status på sine manifester, ofte oppslått på veggen i galley.

Jeg synes servicen om bord er sterkt varierende, og kan derfor ikke si om min EBG-status har noen betydning. Jeg har opplevd å bli regelrett oversett på IC-flyvninger i biz, men fått ekstra oppmerksomhet i eco extra intraskandinavisk. Har fått super service på IC-flyvninger i eco, og helt vanlig service i eco intraeuropeisk. Har uoppfordret fått "en bøtte" ekstra med cognac i biz intraeuropeisk, men har aldri merket noe som helst på norske innenriksflyvninger. Min konklusjon er at jeg er totalt forvirret og ikke vet om min status har betydning om bord, eller om det er dagsformen til de som jobber i kabinen :8:

Vi gir ved hver avgang ut s.k. "CIL" Cabin Informatin List. Der står alle som ligger inne med status, fra EBS til EBP samt for alle partnere. Også er det en del annen informasjon som award, og annet som er greit å vite om passasjerene. Men det er litt variasjon hvor interessert crew er for denne listen, selv om det har tatt seg opp den siste tiden. Og på WF så er de som regel ikke interessert.

Et annet poeng, er at på en del avganger så kan storparten av avgangen være EBG'ere.

Vet flyvertinnene hvem som er EBG i kabinen? Er det noe praksis at det gies ekstra service til f.eks gull eller pandion medlemmer?

Som EBG kan jeg bare si at så lenge du stiller med null forventninger så blir det sikkert en grei tur.

Sist gang jeg fikk noe ekstra service var i 2008, da jeg fikk velge hovedrett først pga status i longhaul C.

Generelt vil jeg si at man ikke bør ha noen forventninger som EBG. Med unntak av SGH som av og til ga litt ekstra service, opplevde jeg at fordelene fra SAS var ikke-eksisterende. Noe som er utrolig sært, da det koster så lite å bruke to sekunder til litt ekstra oppmerksomhet i gate og ombord.

Som EBP er det fortsatt svært varierende. Vil si at det er ca 50% av tilfellene hvor jeg må vise kortet for å få en flaske vann gratis i Economy, og det er svært sjeldent at jeg får ekstra oppmerksomhet.

De få som faktisk bryr seg leverer imidlertid suveren service. Et eksempel på dette var for et par uker siden, hvor jeg fikk C-service og mat til tross for at jeg satt i M på en kort Europa-flight.

For meg virker det som at man får bedre service som EBG hos andre selskaper enn sas f.eks hos lufthansa/swiss/Austrian der jeg nesten alltid får ledig mittsete uten å velge sete selv og har også blitt tilltalt med navn flere ganger.

Erfaringen min som EBG er at den funker for å komme i rett kø på bakken, men selv her har jeg fått spørsmål om jeg vet at køen bare er for viktige folk. Ombord har jeg ikke opplevd en op-up på årevis, sist var vel en op-up fra Eco Extra til Biz på BGO-LGW for 4-5 år siden.

Ombord er personalet stort sett hyggelig og leverer akkurat det de skal, og ikke så mye mer enn det.

-A

Et annet poeng, er at på en del avganger så kan storparten av avgangen være EBG'ere.

Kunne vært artig å høre litt mer om dette, hvilke avganger som typisk er full av folk med EBG og hvordan fordelingen er på mer gjennomsnittelige avganger. Gir kanskje et visst bilde av når det er noen som helst realisme i å håpe på en op-up og ikke?

Jeg har en 50% op-up suksess siden jeg ble EBG i sommer, til både eco extra og business. Dette er på intraeuropeiske ruter. De gangene jeg ikke har blitt flyttet opp, har det vært god plass i eco, og litt trangere om plassen foran. Reiser forøvrig mye på ungdomsbilletter, men har blitt oppgradert med de også.

Kunne vært artig å høre litt mer om dette

Jeg skjønner det, men tror ikke SAS blir så begeistret om jeg forteller det. :) Men det er jo bare å ta en titt på lista til purser, er den lang - som i lengde to A4 sider, så kan det være en indikasjon.

Lurer på hvordan Gullkortinnehavere "Senatorer" hos Lufthansen opplever service og oppmerksomhet.

Har vi noen her inne som kan dele erfaringer om dette her blandt oss i den gemene hop?

Eller i andre programmer/ selskaper for den saks skyld. Hadde vært morsomt med en sammenligning for å se om vi stakkarer med EBG egentlig har noe å klage over sammenlignet med de andre.

BF:cool2

Det er vel ingen hemmelighet at på forretningstunge avganger, spesielt mellem de tre hovedstedene, så kan det jo på endel avganger i rushet være flere EBGere enn folk uten, og nesten hele flyet er Economy Extra

Har 2 flygninger med Aegean Airlines etter jeg ble gull der. STR - SKG ble jeg og følge oppgradert til business. På flygningen SKG - DUS var det ingen C klasse og vi fikk sete 1D og 1F med ingen mellom oss. Flyet var nesten stappfult.

God service ombord var det også.

Thomas

Den store fordelen med EuroBonus Gold er på bakken - med egen innsjekkingsskranke, fast track og lounge. Om bord opplever jeg aldri ekstra service eller oppmerksomhet. Har riktignok blitt oppgradert mange ganger, sist i går fra Economy til Economy Extra fra København til Warszawa på grunn av fullt fly. Da satt det fire i Business og 20 i Economy Extra, så mye å gjøre på de to flyvertinnene, og jeg kan ikke si at jeg opplevde noe ekstra fordi jeg har gullkort. Hva skulle det i så fall være? Har SAS noen rutiner for dette?

Litt off-topic men fortsatt relevant:

Har booket en tur fra Oslo til London med retur til SVG nå i oktober. Economy begge deler og flighten er på SK metall. Er det noen som helst mulighet for meg å oppgradere denne til eco+ eller business? Har ingen status men nok av poeng. Ser på sidene at det i utgangspunktet ikke skal være mulig å oppgradere med poeng eller bruke optiontown her, men tenkte nå å sjekke om det var noen som kjente til noe finurlig :)

Nei, med med mindre du klarer å sjarmere deg til en oppgradering

Back