• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spm ang amerikansk luftfart

Rusl

ScanFlyer Blue
hei!
Har en innleveringsoppg, hvor jeg har tenkt å ta for meg amerikansk luftfart, eller rettere sagt dagens siituasjon hvor flere selskaper sliter.
(Us Airways, ATA, Independence, delta (?) m.fl)

Spm mitt er:Er det noen som kjenner til kilder hvor jeg kan finne nyttig info/nyheter innen luftfart? Tenker da på seriøse aviser/tidskrift osv. som har et bra fokus på området.

Fant mye nyttig på USAtoday.com, sikkert interessant for mange her:

http://www.usatoday.com/travel/flights/today/index.htm

Også kjekt om noen kunne gi meg hint om hvilke selskaper som virkelig sliter for tiden (chapter 11)

Replying to Topic 'Spm ang amerikansk luftfart'

...det er nesten lettere aa komme opp med en liste over de som ikke sliter.....men laa oss starte paa toppen:

Kilder: Wall Street Journal (generell info), New York Times (generell info), Chicago Tribune (United), Dallas Morning Star ?(American), Atlanta Journal (Delta)...les de 2 generell, soek i deres arkiver...og finn en stor avis i Selskapenes hjemby:

American - Dallas
United - Chicago
Delta - Atlanta
Continental - Houston
Northwest - Minniapolis / Detroit
Southwest - Dallas
America West - Phoenix
Frontier - Denver
JetBlue - New York
US Airways - Philadelphia?
AirTran - Atlanta

Selskaper som sliter:
United - Alvorlig (Chapter 11)
Delta - Nesten Alvorlig (ennaa ikke i chpater 11)
US Airways - Alvorlig (Chapter 11)
ATA - Nesten Alvorlig (Chapter 11)

Originally posted by dc-8-63

US Airways - Philadelphia?

OT, Charlotte er US sin største hub. Ellers så er de basert i Arlington, Virginia.

Tusen takk for nyttig info!:spin:

Back