• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spenstig take off

Var med på en lignende en for noen år siden.
Fløy en charter til Palma, med en Md-82, hjem igjen var vi tomme.
Pilotene ville leke seg litt og fikk tilatelse til å stige bratt etter take-off.
Veldig likt, men brattere stigning, var utrolig kult.
 
Har vært med på en del ferryflighter, og det er ikke uvanlig at gutta foran vil leke seg litt. Særlig har en utrolig klatreevne når den er tom. Og når den er full også, selvfølgelig. men da tar man det litt roligere .. :p
 
MDer har jo gjerne 20 graders stigning selv fulle, og det flyet der kan virkelig sparke tomt med de gode gamle JT-8D, altså! Flott syn :D
 
Har hatt noen turer med MD-90 med SAS hvor climbrate nåla fikk kjørt seg. Relativt tomme flighter BGO-CPH f.eks.
 
Jeg smiler ennå når jeg tenker på takeoffen vi hadde fra Akureyri på Island under aske-tullet.

Det var vel det som heter en ren ferry-flight? hvor Icelandairs 757 hadde rimelig tomme tanker etter Orlando - Island først, samt en snau time sirkling over KEF.

Vi var vel 12-14 ombord og når den dro på så var vel selv de minst flyinteresserte ombord temmelig imponerte.
 
Last edited:
Back
Top