• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Spennende jobb i Norwegian

Bare ett problem:

Erfaring fra luftfart er ønskelig, gjerne fra et kommersielt/analytisk miljø.

Det har man ikke.

Er en del av problemet, men det at man absolutt skal ha folk med erfaring fra bransjen, hemmer bransjen mer enn det gjoer godt.

Nye koster med nye ideer er slett ikke dumt, selv i flybransjen.

Og penger er ikke alt

Bare ett problem:

Det har man ikke.

Scanair-deltagelse burde telle som både luftfart og analytisk. Bare det kommersielle som mangler, men du kan skilte med å være en meget proff reisende så da er det i boks.

Tipper de betaler peanuts - og da vet vi hva de får........

Nu vel, Norwegian betaler ikke spesielt dårlig etter det jeg er kjent med. Dessuten går jo Norwegian virkelig mot strømmen ved å ansette i tider der det kuttes på alle kanter.

Med tanke på raset som er i gang og som også vil komme, er Norwegian nok i en svært god possisjon til å kunne tiltrekke seg dyktige folk!

I tillegg synes jeg det er rart at de ikke gjennomgående i teksten klarer å benytte samme font/størrelse på teksten. Kall meg gjerne petimeter, men jeg synes de kunne gjort seg litt mer flid, så ville også utlysningen sett mer profesjonell ut.

Men det er nå meg da

Jeg kjenner nå ei som nettopp har gått fra SAS til DY, til nettopp Ruteplanleggingsavdelingen, og det vel nettopp i frykt for hva som skjer hos SK om dagen, og hun har vel 20 års erfaring fra bransjen, fra både BU og SK, så det er vel ikke sååå dårlige lønnsvilkår i slike stillinger hos DY vil jeg tru..

Bare ett problem:

Det har man ikke.

Står ikke om det er profesjonelt eller som hobby ... det siste bør også telle hvis det er seriøst ..
Du har jo også erfaring fra Flyertalk ... ubetalt riktignok, men du har en posisjon ..

T7s ønske om å komme innunder huden på DY innebærer antageligvis skjulte motiver om å rive selskaper i fillebiter fra innsiden. ;)

Arbeidstid: Man-Fre (08:00 – 16:00)
'

Jeg simpelthen nekter å tro at en slik jobb kun er en 8-4 jobb? Eller er det så "lett"?:p Dog skal det sies at jeg har god kjennskap til arbeidskontrakter hvor det som står som arbeidstid ikke er heeeeelt reell ;)

.....for å følge opp petimetertendensene.. :-) Sr av headingene at flyflåten listes opp. Når den først gjør det, hvorfor ikke oppdatere informasjonen? Må da mangle, hvertfall noen, 738 i denne teksten?

"Norwegian er Skandinavias største lavpris flyselskap og har 1.400 ansatte. Flyflåten består av 26 fly av typen Boeing 737-300, tre Boeing737-800 og åtte MD80. Norwegian har hovedkontor i Norge og har datterselskaper i Sverige og Polen. Selskapet har totalt syv baser i Norge, Sverige og Polen. Tilsammen tilbys 156 ruter til 84 destinasjoner. For ytterligere informasjon, vennligst sjekk vår internettside: www.norwegian.no"

Forøvrig er sikkert spennende å jobbe i et selskap som vokser fortere enn webredaktørene oppdaterer! Også hjemmesidene inneholder forskjellig informasjon om flyflåten ettersom hvilket språk en velger.. Hva er egentlig korrekt flyflåte pr. dato?

Hva er egentlig korrekt flyflåte pr. dato?

Boeing 737-300: 28 stk.
Boeing 737-800: 6 stk.
McDonnell Douglas MD-82: 4 stk.
McDonnell Douglas MD-83: 3 stk.

Jeg er riktignok litt usikker på korrekt antall MD-80, kanskje noen kan korrigere meg.

Back