Originally posted by LN-MOW
Southwest er greit nok - og benplassen er av de bedre i bransjen.
At man ikke faar sete er da noe en nordbo lkevel er vant til, og karrer man seg til en plass i A eller B-gruppene, er det heller ikke saa ille. Og paa den lyse siden - kommer man sent ombord og det kun er midtseter ledig, kan man velge bort det setet mellom to de to feitingene som du GARANTERT hadde faatt tildelt hadde det vaert seating (Murphy's lov).
Southwest var ogsaa de foerste som innfoerte makspris paa $199 der andre selskaper fortsatt forlangte $1200-1500 ....
Fair enough. Kjenner til dette med gruppene. Fruen reiser en del til OMA fra Chicago i forbindelse med jobben, klienten krever billigste reisemåte og møtene avtales ofte i siste liten, da har WN vist seg å være litt billigere enn UA/AA på akkurat denne strekningen. Grunnen til at hun ikke liker dette med gruppene er at forretningsreisende ofte må stå over et kast, eller at møtet slutter tidlig. Da forsvinner innsjekkingen til din originale flight. Og da havner du i midten... Når du har status på et vanlig flyselskap havner du aldri i midten (bare hos SKBU fordi de deler ut setene ukritisk og ikke holder av gode seter til eliter). UA gjør det samme som LH, de blokkerer seter for eliter som deles ut til slutt.
Når det gjelder prisene, reiser jeg en god del til MCI. Når UA kun har dyre billetter igjen (når det er mindre enn 7 dager til avreise) sjekker jeg Southwest. De er aldri billigere. Og når det er mer enn 7 dager igjen til avreise opererer UA med en pris på 118 USD t/r, WN har aldri den prisen tilgjengelig. Valget er enkelt: Med UA blir det F, hos WN blir det albuekamp for å få gangsete
Så var det dette med flyplasser, da. Her i Chicago er jo MDW blitt en perle i trafikkaoset på ORD, men det er jo unntaket. Skal du med WN til NYC, gled deg til trafikken på Long Island Expressway...
Så har de jo et bonussystem som er helt lik det Pizzasjappa nedi gata har: 10 store pizza, en gratis. Etter å ha booket fruen og meg i LH F til Roma i sommer, er jo det en grei nok grunn til å fly *A
Som sagt mange ganger før, bra at de finnes, men ikke noe for meg