• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Southwest kjøper opp AirTran

Someone

Moderator
Medlem
Southwest kjøper opp AirTran

Konsolideringen i USA fortsetter, og Southwest annonserte idag at de kjøper opp AirTran

http://finance.yahoo.com/news/Southwest-Airlines-to-Acquire-prnews-3710486497.html?x=0&.v=1
DALLAS, Sept. 27 /PRNewswire-FirstCall/ -- Southwest Airlines (NYSE:LUV - News) announced today that it has entered into a definitive agreement to acquire all of the outstanding common stock of AirTran Holdings, Inc. (NYSE:AAI - News), the parent company of AirTran Airways (AirTran), for a combination of cash and Southwest Airlines' common stock.

Kan bli spennende dette, med nå Southwest da head-to-head mot DL på ATL

De har også laget en egen hjemmeside
http://www.lowfaresfarther.com/

Last edited:
Re: Southwest kjøper opp AirTran

Angående 717ene til AirTran synes jeg denne kommentaren fra Southwest er interesant

With a more diversified fleet, provide Southwest Airlines with the flexibility to consider adding service to smaller cities and communities than it currently serves.

....selv om jeg selv hadde trodd de ville forsvinne relativt kjapt. Men hvem vet hva som skjer

Last edited:

Holy Schmoly! Denne så jeg ikke komme! Det har jo vært snakket om det, men jeg er svært forbauset over å se dette. Imidlertid er det jo lite overlap i rutesystemene og Southwest får ny eller øket adgang til mange store markeder - og en kjempepresence i ATL!

Ser av FAQ'en at alt skal opereres i Southwest-brand når mergeren er fullført, så da blir det farvel til store seter og bagfees!

Interssant å se hva Southwest betalte for AirTran: $ 1,4 mrd eller ca. 8,25 mrd NOK.

Norwegian er i øyeblikket verdsatt til 3 mrd NOK (ca. 87kr).

Flåten til AirTran er såvidt jeg kan se endel større (86 - Boeing 717 og 56 stk 737-500), men ikke 3x så stor som Norwegian sine 54 noe større fly.

NAS leverte også vesentlig bedre tall enn AirTran i 2009. Selv om AirTran sikkert leverer bedre i 2010 da de ikke hadde askeproblemer m.m.

NAS leverte også vesentlig bedre tall enn AirTran i 2009. Selv om AirTran sikkert leverer bedre i 2010 da de ikke hadde askeproblemer m.m.

Det stemmer nok ikke helt ......

AIRTRAN HOLDINGS, INC. REPORTS RECORD NET INCOME OF $134.7 MILLION
FOR 2009
- Low Cost Carrier Profitable all Four Quarters of 2009 –
- Record Load Factor and Income for 2009 -

Norwegian legger i dag frem selskapets beste årsresultat med et overskudd etter skatt på 446 millioner kroner. Også fjerde kvartal 2009 ble det beste Q4 så langt. Norwegian hadde en kraftig passasjervekst i 2009 og fløy 10,8 millioner passasjerer. Det er 18 prosent flere passasjerer enn året år.

ok, jeg må innrømme at jeg så veldig raskt på selskapet på yahoo... og tallene ser jeg var (ttm) - altså siste 12 mnd (og ikke 2009) der selskapet har net income på ca. 28 millioner dollar. Noe som også er bra, om ikke like bra som i 2009.

Du store verden, den så jeg ikke komme... Detta kan jo bli bra :)

Både uventet og ventet...jeg har jo fått motbør for at jeg alltid ser fusjoner bak neste sving. Vel her kom den første...når gjør jetBlue noe?

Back