• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Søndagsquiz

BSSW

Browncoat
Søndagsquiz

Så nettopp en musikkvideo som inneholdt 3 fly, en DC10, en Tristar og en annen flymodell, i den rekkefølgen.

Hvilken annen flymodell var det, og hvilken musikkvideo?

Re: Søndagsquiz

2 clues:

Coldplay (nei det er ikke gruppa/bandet/artisten som har laget sangen...)
Flyet er laget i USA

Last edited:

De har ingenting med sangen/videoen å gjøre (som jeg vet om i hvert fall) uten om at det kan brukes som et clue

De har ingenting med sangen/videoen å gjøre (som jeg vet om i hvert fall) uten om at det kan brukes som et clue

Så hvordan kan de være et clue når de ikke har noe med sangen å gjøre?

2 nye clue før jeg legger meg...

Flyet flyr til daglig på OSL, men det er ikke 737
Gruppen/artisten er fra Norge

2 nye clue, som bør hjelpe VELDIG

Vokalisten i Coldplay har en datter (og en sønn, men det er ikke viktig i denne sammenhengen :p)
New York blir kalt...?

Riktig!

Var denne quizen for vanskelig/sær, eller bare uinteressant? :drunk:

For sær...

Hvordan i huleste skulle man vite at når du sier "Coldplay" så skal man tenke på dattera til vokalisten? :drunk:

Kan ikke gjøre det for lett.
Ellers så kommer guruene her på forumet og svarer med en gang. Ikke like gøy for de som ikke får prøvd seg da.

Men får prøve å gjøre det "bedre" i fremtiden, hvis det blir flere slike

Kan ikke gjøre det for lett.
Ellers så kommer guruene her på forumet og svarer med en gang. Ikke like gøy for de som ikke får prøvd seg da.

Men får prøve å gjøre det "bedre" i fremtiden, hvis det blir flere slike

Du kunne f.eks. brukt et annet hint for Eple. At man skal vite hva dattera til Chris Martin heter, og koble det når du sier Coldplay, blir kanskje litt i "særeste" laget.

Kunne f.eks. brukt Steve Jobs som et hint, eller et Apple-produkt..

Back