• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Sola 8 februar 1985

KnutW

ScanFlyer Rusty
Medlem
Slang innom et gammelt fotoalbum i dag og fant dette bildet. Håper innholdet veier opp for litt grumsete kvalitet!

Fra venstre: Braathens F28, SAS DC-9-41, Air UK F27, Spantax DC-8-61, Braathens 737-200 og Braathens 767-200.
 

Attachments

  • IMG_2180.jpg
    IMG_2180.jpg
    102.4 KB · Views: 297
Tusen takk for at du deler dette bildet, det var herlige tider på 80-tallet, men litt større variasjon på flytyper, selv om det finnes mange fine fly den dag i dag også.
 
Ah, min gamle arbeidsplass, også i 1985... :wow: Vanlig aktivitet en fredag ettermiddag, selv om 767'en kun var et daglig syn den ene sesongen. Forøvrig en noe uvanlig parkering på den, jeg kan ikke huske at den sto slik de gangene jeg var på jobb.

Jeg går ut fra at bildet er tatt fra det da nybygde tårnet, som erstattet det gamle på toppen av terminalen?
 
Det stemmer at bildet er tatt fra tårnet, men helt nybygd var det ikke, det var ferdig sommeren 1982. Ny-terminalen åpnet i 1987. Hvor var det du jobbet på den tiden, Stone?
 
Ikke helt nytt, nei. Og driftsbygningen i forkant av bildet var jo også forholdsvis ny... ;)

Og arbeidsplassen var i bildet - eller i hangar 6B. BU Line Maintenance SVG, fram til våren '86.
 
Back
Top