Polaris
Free Luigi
Snuten ned på CRJ under landing
Hva kommer det av at CRJ'ene har en slags "stupende" innflyvning? Det har jeg observert en del hos West Air sine CRJ 200'ere her oppe, og ved nærmere diskusjon med LN-DAG (som også har bilde av fenomenet) ble vi enige om at det er litt unormalt (ifht f.eks Dash 8 og 737) - så vi lurer på hvorfor de flyr på den måten. Det ser ut som de er veldig fronttunge og "pløyer" ned i luften med snuten.
Er det f.eks noe med flyets oppbygning som gjør at snuten må ned for å få riktig lift/speed ratio under descent? Har det noe med vekt (fraktfly....)? Har det noe med flyplassen her i byen? Eller er det bare pilotene som har en særegen måte å lande på?
Hva kommer det av at CRJ'ene har en slags "stupende" innflyvning? Det har jeg observert en del hos West Air sine CRJ 200'ere her oppe, og ved nærmere diskusjon med LN-DAG (som også har bilde av fenomenet) ble vi enige om at det er litt unormalt (ifht f.eks Dash 8 og 737) - så vi lurer på hvorfor de flyr på den måten. Det ser ut som de er veldig fronttunge og "pløyer" ned i luften med snuten.
Er det f.eks noe med flyets oppbygning som gjør at snuten må ned for å få riktig lift/speed ratio under descent? Har det noe med vekt (fraktfly....)? Har det noe med flyplassen her i byen? Eller er det bare pilotene som har en særegen måte å lande på?
