• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Snowflake

LN-LSG

Newcomer
Hei..

Er det noen her som kan fortelle meg noe om Snowflake? Hvor mange fly og hva slags type.. Har sett litt på denne siden http://www.scanair.no/aos/snowflake.htm, og er nå klar over 737 flya, men jeg har jo sett bilder av MD-80.. Så hva er så status i dag? Ska ha presentasjon om Snowflake på onsdag, så all nyttig informasjon tar jeg mot med glede:)

Snowflake var SAS' forsoek paa aa skape en LCC innen selskapet - noe lignende Ted (United), Song (Delta), Metrojet (USAirwys). Det var imidlertid i likhet lite suksessfullt og ble etterhvert endret til et salgskonsept - noe i naerheten av Braathens Back. men naa tror jeg det er droppet ogsaa ... holder i tilfelle en svaert lav profil ..

Tror det ble malt om en to-tre fly - MD80 og 737 .. de klarte ikke engang aa faa en enhetlig flaateprofil og brukte for det meste ogsaa fly fra moderselskapet.

Snowflake findes ikke mere! SAS forsøgte med et miniselskab inden i det store selskab. Satsningen blev annulleret. I dag er snowflake udelukkende et navn for de aller billigste billettyper hos SAS i Europa.

Mig bekendt flyver 2 MD80 LNROS og LNROU rundtmed snowflake titler..
Mindst en B737 har også snowflake titler. kan ikke huske hvilken
Hilsen
Ole

Originally posted by TheDane

Snowflake findes ikke mere! SAS forsøgte med et miniselskab inden i det store selskab. Satsningen blev annulleret. I dag er snowflake udelukkende et navn for de aller billigste billettyper hos SAS i Europa.

aller billigste billettyper hos SAS i Europa

Som der Pt. reklameres med på Dk TV !

Originally posted by sk931

Mig bekendt flyver 2 MD80 LNROS og LNROU rundtmed snowflake titler..
Mindst en B737 har også snowflake titler. kan ikke huske hvilken
Hilsen
Ole

LN-RPN

Ole: Jag arbetar med din request!

Etter hva jeg husker så fløy de rundt med 150 seters 737-800, i en klasse... Rart når dette liksom skulle være en LCC satsning, og det finnes 179 seter fly av samme type i SAS...

Även B.737-883 LN-RCX var i Snowflake målning. 150 seats var max-seating som kunde minskas/ändras till något på 130+ tack vare/på grund av "flexible seats".

SK1399: du hann före med 4 sekunder !

Originally posted by Savipix
Men det är bara RPN kvar i den målningen och det var väl det Ole frågade om ;)

Tänkte mer på inlägg/fråga från LN-LSG ... Han/hon ville väl ha info/bakgrund m.m.

Både LN-RPN og LN-RCX er tilbake i vanlige Sas-farger
Er kun LN-ROU og LN-ROS som flyr i Snowflake-farger idag ^_^

Originally posted by seilfly

Hun... :)
<avsporing> Er det tilfeldigvis en "hun" som er sjææærste med en annen jeg kjenner som bor ikke så mange hundre metrene fra der hvor jeg jobber? ;) </avsporing>

Originally posted by Leorim
Både LN-RPN og LN-RCX er tilbake i vanlige Sas-farger

LN-RPN tillbaka i SAS-färger när ? Nu i september/oktober? Varifrån har du fått det ? Den var i alla fall idag, 6 oktober, i Snowflake målning.

Snowflake er oppe å går i sverige og danmark og selger seter på sas oridnære avganger. Det er i norge det ikke eksisterer.

Søkte litt rundt på sas.se og sas.dk

sas.se sier: Vårt nya priskoncept innebär att du numera kan boka lika låga priser på www.sas.se. Du kan med fördel läsa mer om SAS nya priskoncept på hemsidan.

SAS.DK

Snowflake

Egil

Skutt på CPH i slutten av Juli:

P1000429.jpg

Back