Snørydding OSL

LN-KEH

Doodlebugger
Snørydding OSL

Hei,

Var en tur oppom Gardermoen og fant ut jeg skulle prøve å ta noen bilder av snørydding fra tårnet til SAS-museet.

Trappa opp var grei, men hadde tilløp til rundkast der oppe etter å ha tråkket på en plaststol som lå under snødekket.

Uansett, fin oversikt over brøytelagene, på den ene siden sto postflyene og på den andre LN-AIR sammen med beviset på at det ligger penger i russisk vodkasalg.

Mye snø på flyene, to mann var borte og kikket på VP-BRT, ristet på hodet og forsvant igjen.
Litt senere kom en brannbil rundt hjørnet og gjorde et forsøk på å spyle snøen av BBJen - med overraskende dårlig resultat.

To spørsmål til slutt:

Hva brukes til å strø med, støvføyka bak strøbilen spredte seg helt opp til toppen av utkikkstårnet og ble liggende ganske lenge over oppstillingsplassen.

Hvordan fjernes snø fra fly som har stått ute og fått et tykt lag på vinger og skrog - alle mann til kostene eller en tankvogn med De-icing væske?

Eders
Knut Erik

Attachments

• 1OSLBroytRDSC7079.jpg
    1OSLBroytRDSC7079.jpg
    76.9 KB · Views: 638
  • 2SE-MAHFRDSC7042.jpg
    2SE-MAHFRDSC7042.jpg
    66.3 KB · Views: 651
  • 3OSLBr021RDSC7167.jpg
    3OSLBr021RDSC7167.jpg
    76.9 KB · Views: 646
  • 4VP-BRTRDSC7200.jpg
    4VP-BRTRDSC7200.jpg
    54.2 KB · Views: 642
  • 6VP-BRTRDSC7212.jpg
    6VP-BRTRDSC7212.jpg
    64.9 KB · Views: 658
  • 7VP-BRTRDSC7229.jpg
    7VP-BRTRDSC7229.jpg
    62.6 KB · Views: 404
  • 9VP-BRTRDSC7240.jpg
    9VP-BRTRDSC7240.jpg
    50.4 KB · Views: 348
Re: Snørydding OSL

Deice en 737 med vann, ja ... da håper jeg det er meldt varmegrader fremover! :D

Er det etellerannet som har gått meg hus forbi angående kunnskaper om De-Ice, eller var det der det dummeste påfunnet jeg har sett på en god stund av flyplass-ansatte? :drunk:

Er det etellerannet som har gått meg hus forbi angående kunnskaper om De-Ice, eller var det der det dummeste påfunnet jeg har sett på en god stund av flyplass-ansatte? :drunk:
Bingo!

Glassert gris
At det er vann utpå er ikke det verste. Men vann som trekker seg inn i trange rom og fryser til is er verre. Is tar som du sikkert vet mere plass enn vann. Det kan fysisk skade flyet!

Dum ide det der av de Avinor-ansatte...

Venter bare på at Panter`n kommer som LEGO, jeg!

Forresten, hva blir brukt på banen på OSL? Urea?

Frode!

Back