Sitter og diskutere med en kollega om is/rim og sne på flyet!
Har vært en del diskusjon og oppslag i media om fly som enten tar av med sne på vingene eller crew som bruker whisky til å fjerne is fra vingene på grunn av mye fuel på vingetankene!
Jeg jobber i Riga i luftfarten, men er fra Norge!
På mine reiser til og fra Riga reiser jeg med SAS innenriks.
Der blir flyet de icet om det har litt lett sne på vingene eller rim på vingene.
Noen ganger blåser det bort før flyet kommer seg til de ice, men flyet blir de icet før avgang.
Dette gjelder nok NAS også!
Men jeg ser daglig fly med rim, sne på vingene som tar av uten og de ice flyet!
Er selvfølgelig flere grunner det dette, økonomi og tid!
Noen de icer flyet for det minste ting, mens andre tar av med sne på vingene. Dette kan være fly fra samme selskap!
Et godt airmanship er og de ice flyet for å berolige pax ombord, uten at man selv syns det er helt nødvendig!
Hva mener dere om dette?
Har vært en del diskusjon og oppslag i media om fly som enten tar av med sne på vingene eller crew som bruker whisky til å fjerne is fra vingene på grunn av mye fuel på vingetankene!
Jeg jobber i Riga i luftfarten, men er fra Norge!
På mine reiser til og fra Riga reiser jeg med SAS innenriks.
Der blir flyet de icet om det har litt lett sne på vingene eller rim på vingene.
Noen ganger blåser det bort før flyet kommer seg til de ice, men flyet blir de icet før avgang.
Dette gjelder nok NAS også!
Men jeg ser daglig fly med rim, sne på vingene som tar av uten og de ice flyet!
Er selvfølgelig flere grunner det dette, økonomi og tid!
Noen de icer flyet for det minste ting, mens andre tar av med sne på vingene. Dette kan være fly fra samme selskap!
Et godt airmanship er og de ice flyet for å berolige pax ombord, uten at man selv syns det er helt nødvendig!
Hva mener dere om dette?