Snart internett på flyet, men mobilbruk er uaktuelt

Hickok

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Snart internett på flyet, men mobilbruk er uaktuelt

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=565035

I Norge har tilbudet foreløpig vært ganske tynt på flyturer som går innenfor Europa. SAS satser tungt på de lengste flyturene, forteller informasjonssjef Knut Morten Johansen.

- På de lengste flyrutene har SAS som eneste nordeuropeiske selskap en egen skjerm for alle passasjerene, med et stort utvalg av film, musikk og spill. I tillegg til dette så håper vi snart igjen å kunne tilby internett på de lengste rutene.

Norwegian satser enda tyngre på internett, forteller kommunikasjonsdirektør Anne-Sissel Skånvik. Allerede etter sommerferien begynner de å installere utstyr i samtlige fly slik at passasjerene får bruke internett.

- Vi er først ute i Europa med raskt bredbånd om bord på alle flyene våre. Vi satser på å la folk bruke egne PC-er når de flyr med oss. Den som bruker betaler, så det blir ikke dyrere å fly med oss dersom du ikke skal bruke internett.

Re: Snart internett på flyet, men mobilbruk er uaktuelt

- På de lengste flyrutene har SAS som eneste nordeuropeiske selskap en egen skjerm for alle passasjerene

Øøhhh, ja ha, ja vel ja. Nord-Europa = Norden? Men ellers er det jo kjekt at de kommer tilbake med internettilbudet.

Finnair og Icelandair er vel også nordeuropeiske, og de har vel også egen skjerm for alle passasjerer på enkelte fly?

Knut Morten Johansen må ha vært på kurs hos Ryanair!

Finnair og Icelandair er vel også nordeuropeiske, og de har vel også egen skjerm for alle passasjerer på enkelte fly?

Betegnelsen har hatt varierende innhold til forskjellige tider, men regnes idag av FN for å omfatte Norden, Baltikum, De britiske øyene. Noen ganger regnes også Nederland, Belgia, Luxembourg og deler av Frankrike, Tyskland, Polen og Russland med i Nord-Euroapa.
Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Nord-Europa

Og på øyene i vest har de meg bekjent ganske mange fly ;)

Hvordan ligger DY an i forhold til internett ombord? Er de igang, eller er det utsatt?

Personlig foretrekker jeg vel egentlig at telefoni fortsetter å bli en fiasko.. kan bli en rimelig lang tur hvis du sitter i midtsetet og dine kompanjonger i hhv vindu og midtgang gauler på telefonen..

Personlig foretrekker jeg vel egentlig at telefoni fortsetter å bli en fiasko.. kan bli en rimelig lang tur hvis du sitter i midtsetet og dine kompanjonger i hhv vindu og midtgang gauler på telefonen..

Er helt enig med deg. Nei til tlf-snakk oppi luften. Det er vel forsåvidt greit med SMS, men da kan man jo heller sende e-post. Netcom (mulig også andre) tilbyr jo nå en tjeneste som gjør at man kan sende sms (ikke gratis-med-reklame -opplegg) fra pc til annen mob, med mulighet for å få sms tilbake sendt til egen epost. Har testet ut systemet selv, og det fungerer utmerket. Og dermed er probelmet med tlf i luften løst; forby TLF i luften! :) Ja til nett og IFE!

ja til internet i lufta.. det har eg opplevd hos Virgin America på ruten mellom New York og Los Angeles.. kjempekult å bedrive tiden på :D

AY har på alle sine maskiner som flyr longhaul rutefly. ( A333/A343 ). FI har innstallert på sine B757 så SAS er ikke alene om dette.

DY har jo snakket om mobil og internett ombord lenge, men hva skjer?? Kommer det? Jeg har møtt solk som er overbevist om at DY allerede HAR internett og mobil-mulighet ombord.... Bra jobbet av DYs spin-doctors!

DY har jo snakket om mobil og internett ombord lenge, men hva skjer?? Kommer det? Jeg har møtt solk som er overbevist om at DY allerede HAR internett og mobil-mulighet ombord.... Bra jobbet av DYs spin-doctors!

Ja, de er dyktige ;-) Hvermanssen tror jo at de kun har nye fly .. og internett ombord !

MEN, når kommer SAS med wifi ombord igjen. Savnes meget !!

Back