Re: Slutt på småbarn på 1st class hos Malaysia Airlines
Klart det er mulig. Egentlig tror jeg alle mennesker har et snev av "slike tanker" inne i seg, som i større eller mindre grad er fjernet av oppvekst, politisk korrekthet, snillisme, moralisme og you name it. For noen krever det guts å si det, for andre er det ren ignoranse som får dem til å si det. For noen er det en fjern og "alienated" følelse. Men stort sett - så går det an

Jeg synes ikke det er kjempemorsomt å ta bussen med narkiser, og er ikke redd for å si det heller...
Og jeg har forståelse for slike "forbud" - siden det finnes så mange idiotforeldre. For å dra en liten parallell (nei jeg sammenlikner ikke barn med hunder, men jeg drar en PARALLELL

) - det finnes mange idiothundeeiere. Og på bakgrunn av at det som oftest er idiothundeeire som kjøpte seg Amerikansk Staffordshire Terrier ble det til slutt forbud på denne hunderasen i Norge. Det er ikke hundens skyld at den har idioteiere. På lik linje er det ikke ungers skyld at de har idiotforeldre som ikke evner å gi de oppdragelse eller på andre måter mangler sosiale antenner og intellekt til å gjøre adekvate (hoho) tilpasninger så barna ikke er til skjemsel for andre folk. Fornøyde barn er som oftest stille og bedagelige, og det har mer enn ofte sammenheng med gode foreldre.
Og her kommer kuriositeten: det er ofte "rikmannsfolket" som er dårlige foreldre. Dårlig pedagogisk evne, dårlig tid, fokus på egen vekst framfor barnas, har ofte for mange unger på lik alder til at de klarer å følge de godt nok opp og ... ja. Og det er jo gjerne de som har råd til å fly Føøørst klassss. Så kan de nå bare sitte der og være pripne og se ned på andres kids, for om de har unger hjemme er de sikkert like jævlige :lol:
(Men det finnes selvfølgelig også dårlige foreldre i alle deler av skalaen. Verste jeg veit er foreldre som ikke stopper unga når de sitter på bussen og river i håret på meg, stikker hender fram mellom setene, kaster mat rundt, hyler på trass eller liknende. Når man fysisk spør "unnskyld meg, men hva f?" så ser de ut som spørsmålstegn.)