Slutt på småbarn på 1st class hos Malaysia Airlines

Status
Not open for further replies.
Re: Slutt på småbarn på 1st class hos Malaysia Airlines

Jeg har litt delte meninger på dette jeg. First Class kan jeg skjønne da dette er vel en ren luksusnisje.. Men som jeg har nevnt før her inne så er faktisk en unge klart roligere på business enn på økonomi fordi de har rett og slett bedre plass og det er mindre mas.

Har man unger man vet uansett vil lage kvalm så synted jeg det er dårlige manerer å ta dem med foran.

Husk som også tidligere nevnt så er det ikke "fiffen" som sitter foran lenger og vanlige folk tåler noen små grynt. Vi nordmenn er ofte med litt innabords foran alikevel og merker ikke dette..

Vår 2 åring har 11 biz turer bak seg nå uten å plage andre enn å stjele litt attention fra flyvertinnenne (og det liker far;))

Jeg har litt delte meninger på dette jeg. First Class kan jeg skjønne da dette er vel en ren luksusnisje.. Men som jeg har nevnt før her inne så er faktisk en unge klart roligere på business enn på økonomi fordi de har rett og slett bedre plass og det er mindre mas.

Har man unger man vet uansett vil lage kvalm så synted jeg det er dårlige manerer å ta dem med foran.

Husk som også tidligere nevnt så er det ikke "fiffen" som sitter foran lenger og vanlige folk tåler noen små grynt. Vi nordmenn er ofte med litt innabords foran alikevel og merker ikke dette..

Vår 2 åring har 11 biz turer bak seg nå uten å plage andre enn å stjele litt attention fra flyvertinnenne (og det liker far;))

Nå har ikke jeg egne barn, men konklusjonen din støttes. Har aldri opplevd bråk fra barn på business, da de tydelvigvis trives med den gode plassen

På OSL-EWR nylig satt det en baby (tipper 3/4 år, muligens mer) på 1GH, mens via hadde 1AB. På den 8 timer lange flyturen oppførte eksemplarisk og var knapt en lyd å høre. Og dette går inn i rekken av lignende hendelser jeg har observert. Så man burde heller forby babyer på economy enn fremme i flyert

Det paret var til å spy av for å si det pent...

Mulig de ser på business og first annerledes i Asia som her hjemme. At det skal være skikkelig staus og da kan man ikke ha barn der.

Helt utrolig at vi ikke tåler lyden av et lite barn. Forkastelig og umoralsk. Blir litt forbanna nå kjenner jeg....

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7698443
Støttes 100 %. Som fembarnsfar synes jeg det er forkastelig at stadig flere flyselskaper, turoperatører og hoteller kaster seg på den barnefiendtlige bølgen. De får ikke meg som kunde, i hvert fall.

Mye følelser i sving når det antydes at barn er uønsket. Selv synes jeg både charterfly og hoteller uten barn er nokså tåpelig og meningsløst. Men akkurat når det gjelder 1. class så har jeg faktisk en viss forståelse for det.

Mht cruiseturistene så synes jeg disse framstår som noe stakkarslige, som ikke evner å kunne omgås vanlige mennesker. Synes egentlig mest synd på dem - de så ikke så fryktelig happy ut...

Det var infant på vår SK907 flight på business til EWR 14. juni. Utenom noen koselige gurglelyder, så kunne man ikke tro at man hadde infant i kabinen.

Jeg tror barn trives i fronten for a si det slik. Som sagt mer plass a baltre seg pa og setene gar ofte helt flatt slik at barnet kan sove. Hadde et barn pa samme rad pa Aeroflot PEK-SVO i okonomiklasse og jeg la ikke merke til at ungen var der bortsett fra like for landing hvor hun var veldig motvillig til a la seg feste i setebeltene til moren og antageligvis var det problemer med a utjevne trykket ogsa sa det var nok noe av arsaken til at hun skrek siste 20 minuttene.

Det paret var til å spy av for å si det pent...

Et TV program som omhandlet det paret der på reise i Libya, Nord-Korea eller Somalia tror jeg at jeg ville sett på..ikke rart det er såpass forskjeller i verden når folk med makta kan si slikt.

lavereniv.jpg

Haha, årets gullkorn! Er det mulig?!:rolleyes:

Haha, årets gullkorn! Er det mulig?!:rolleyes:

Sånne som han burde vært satt i fengsel eller sendt et annet sted hvor de kunne lære å stikke fingeren i jorda og gjøre et ærlig stykke arbeid! Blir provosert over slike idioter!!:old:headbang:old

BF:angry:

Klart det er mulig. Egentlig tror jeg alle mennesker har et snev av "slike tanker" inne i seg, som i større eller mindre grad er fjernet av oppvekst, politisk korrekthet, snillisme, moralisme og you name it. For noen krever det guts å si det, for andre er det ren ignoranse som får dem til å si det. For noen er det en fjern og "alienated" følelse. Men stort sett - så går det an ;) Jeg synes ikke det er kjempemorsomt å ta bussen med narkiser, og er ikke redd for å si det heller...

Og jeg har forståelse for slike "forbud" - siden det finnes så mange idiotforeldre. For å dra en liten parallell (nei jeg sammenlikner ikke barn med hunder, men jeg drar en PARALLELL :p ) - det finnes mange idiothundeeiere. Og på bakgrunn av at det som oftest er idiothundeeire som kjøpte seg Amerikansk Staffordshire Terrier ble det til slutt forbud på denne hunderasen i Norge. Det er ikke hundens skyld at den har idioteiere. På lik linje er det ikke ungers skyld at de har idiotforeldre som ikke evner å gi de oppdragelse eller på andre måter mangler sosiale antenner og intellekt til å gjøre adekvate (hoho) tilpasninger så barna ikke er til skjemsel for andre folk. Fornøyde barn er som oftest stille og bedagelige, og det har mer enn ofte sammenheng med gode foreldre.

Og her kommer kuriositeten: det er ofte "rikmannsfolket" som er dårlige foreldre. Dårlig pedagogisk evne, dårlig tid, fokus på egen vekst framfor barnas, har ofte for mange unger på lik alder til at de klarer å følge de godt nok opp og ... ja. Og det er jo gjerne de som har råd til å fly Føøørst klassss. Så kan de nå bare sitte der og være pripne og se ned på andres kids, for om de har unger hjemme er de sikkert like jævlige :lol: ;)

(Men det finnes selvfølgelig også dårlige foreldre i alle deler av skalaen. Verste jeg veit er foreldre som ikke stopper unga når de sitter på bussen og river i håret på meg, stikker hender fram mellom setene, kaster mat rundt, hyler på trass eller liknende. Når man fysisk spør "unnskyld meg, men hva f?" så ser de ut som spørsmålstegn.)

Endelig et selskap som tar tak i problemet med uoppdragne, men også skrikunger med fri oppdragelse. Måtte det bare bli flere.

Jeg tror barn trives i fronten for a si det slik. Som sagt mer plass a baltre seg pa og setene gar ofte helt flatt slik at barnet kan sove.

Vet ikke hva som er verst, barneforbud eller foreldre som lar resten flyet og andre offentlige steder vaere barnevakt slik at de selv kan faa litt pusterom naar ungene springer rundt.

Paa en flight for ett par uker siden var det akkurat det som skjedde i F paa en 757 flight med UA. En barnefamilie hadde mor bak gardina sammen med en unge og far pluss en var foran. Ja, det ble mer plass aa baltre seg paa og ungene sprang frem og tilbake. Skikkelig irriterende og totalt uakseptabelt og sier man i fra om slikt er man sett paa som barnefientlig. :rolleyes:

Folk som reagerer kraftig paa barneforbud, boer ta seg en runde og tenke seg litt om. Det ER faktisk folk som reiser paa ferie som oensker fred og ro. De har ingenting med deg og dine barn aa gjoere. De har betalt for sin plass paa flyet/hotellet og forventer at du holder deg paa ditt omraade og tar 100% hensyn til dem paa samme maate som de ikke invaderer eller forstyrrer ditt private omraade. Det har med gjensidig respekt og sunn fornuft aa gjoere.

Flere og flere hoteller har bassenger og andre omraader med barneforbud, spesielt i den oevre prisklassen. Hva i all verden er problemet naar man har flere bassenger aa reservere ett for voksne?? Jeg synes det er ett fornuftig kompromiss. Det samme gjelder First Class. Vi snakker om maks 12-16 seter paa ett long haul fly. Det at folk hisser seg opp over at ett flyselskap forbyr barn, skjoenner jeg ingenting av. Business boer holde for alle.

For meg er det vanskelig å tenke seg at visse grupper mennesker (f.eks. voksne) skal ha større verdi (f.eks. rett til å oppta plass, høres, ses, eksistere på egne premisser, tas hensyn til, få oppfylt sine behov) enn andre grupper mennesker (f.eks. barn). Likevel er det mang kryssende behov å ta hensyn til. Raushet og Bose er ofte en god løning.

At det eksisterer visse "stilleområder" har jeg likevel vanskelig for å hisse meg opp over, så lenge det ikke avskjærer visse grupper fra å reise, feriere, bade ol.

Ellers tror jeg manglende raushet er et større problem enn "idiotforeldre" (hva nå det er).

Last edited:

MOD-melding: Etter fleire klager på denne tråden, har vi no rydda opp i han, og forventar at debatten kan foregå på eit sakleg nivå. Neste gong vert tråden stengt.

Minner igjen om at ein skal bruke "report-knappen" dersom det er ting ein reagerer på - ikkje i tråden....

Det er vel ikke barna,men foreldrene som er problemet.
Mange ignorerer barna sine og får barn deretter.
Det er ikke mer OK å bli forstyrret av et barn uansett alder , enn ei dame på 60+ med for mye g+t.

Det er ikke mer OK å bli forstyrret av et barn uansett alder , enn ei dame på 60+ med for mye g+t.

Helt enig, forskjellen er vel som Tommy sier at hvis man klager på barn som er toppet med Cola og sukker så er man barnefientlig, hvis man klager på en småfull voksen så er alle enige. Har selv opplevd flyvertinner som på business har tatt tak i høyrøstede voksne på en nattflight, men ikke tør ta tak i støyende barn (business-class).

Sitat fra en av mine tripreports:
Rett over midtgangen for meg har en familie på en mor og tre barn i alder 2-7 "bosatt seg". Seatingen er to-seter på siden, men BA har ganske "isolerte seter" så det er ikke ideelt med tanke på å holde øye med alt. Barna har fått barnemåltid som selvfølgelig består av mye søtt som frukt, rosiner, yoghurt m.m. i tillegg drikker de cola. Barna er høyt og lavt, har fått i seg litt sukker og da synes mor det er greit å dytte innpå litt is på toppen. Medbrakt PC til barna med filmer, men uten høretelefoner blir også en smule forstyrrende. Nå er det tre barn som hopper mellom to stoler her, og krangelen er i gang som det pleier å bli når man girer opp unger i 3-5-årsalderen for mye. Mor forsøker å være fredsmegler, men er i ferd med å resignere og det er fire timer igjen av turen.
Godt det bare var en sekstimers-flight, det var slitsomt.

Status
Not open for further replies.
Back