• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Slutt på fotografering rundt Paris' flyplasser!

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Slutt på fotografering rundt Paris' flyplasser!

Taking pictures from outside the airport is now strictly forbidden. A new law is now in force for CDG and LBG.

Taking pictures of anything inside the restricted area from outside is prohibited. An amend of 350 euros is the price if someone is caught by policemen.

Please advise the fellowship of spotters.

Nå har også franskmennene gått av hakket og forbudt fotografering av alt som foregår på innsiden av gjerdene på Paris' flyplasser.

Også FRA har nå begrenset tilgangen til flyplass med å stenge sine "observation decks" rett før jul. Dette måtte gjøres for å tekke ElAl og amerikanske flyselskap - spotterne kunne jo se rett ned på disse flyene!

Hva blir det neste?

Kilde: http://www.luchtzak.be/postt15106.html

Replying to Topic 'Slutt på fotografering rundt Paris' flyplasser!'

Tragisk. Eneste mulighet for bilder blir vel under innflyging davel
Jeg så kanskje 3-4 politimenn den helgen jeg hang rundt gjerdene :pissed

Originally posted by LN-KGL

Også FRA har nå begrenset tilgangen til flyplass med å stenge sine "observation decks" rett før jul. Dette måtte gjøres for å tekke ElAl og amerikanske flyselskap - spotterne kunne jo se rett ned på disse flyene!
Kilde: http://www.luchtzak.be/postt15106.html

FRA: Men är inte det på grund av ombyggnadsarbeten ?

Jeg er redd det bare er begynnelsen på slutten for oss spottere/fotografer rundt omkring på flyplassene. Jeg har ingen tro på at hysteriet som har smittet oss fra "over there" blir noe mindre med årene som kommer.

hei

Frankfurt er på grunn av ombyggning av piren , har vært i emning lenge.
Men om de åpner igjen senere får vi se på. (dessuten ville det vært rart at de stengte nå
pga sikkerhet , den amerikanske basen på frankfurt er jo akkurat nedlagt)
Fortsatt er det fine muligheter rund flyplassen i Frankfurt bedre enn fra terrassen
ut fra fotohensyn.

Slutten på spottere fotografering har jeg ingen tro ¨på, da må de sette opp en
Mur omtrent som israel har gjort rundt hele flyplassen og kun la de som
har gyldige biletter slippe igjennom.

Husker da jeg skulle til paris for omtrent 25 år siden , fikk da vite at spotting/fotografering var omtrent umulig ved cdg (paris) og at politet jaget en vekk
så dette er ting som har likehetstrekk med det som er nå.

sseas

Tja, i Norge ble man arrestert og kastet på glattcelle om man spottet og stilte spørsmål på Fornebu. Det er heller ikke så mange år siden at det generelle fotoforbudet på norske lufthavner ble opphevet.

hei

??

er det selvopplevd ? , har vandret der ute siden 1962 , som 'spotter' , 'fotograf'
har aldri opplevd noe mer enn spørsmålet ' hva driver du med / hva gjør du her'
uten noen andre ubehageligheter

sseas

Ja, det er selvopplevd

Back