Slutt med gratis alkohol hos Finnair

LN-AØR

ScanFlyer Crusty
Fra 12. januar er det slutt på gratis alkoholholdig drikke med Finnair. Endringen gjelder kun på økonomiklasse i Europa, og ikke på IC-flyvningene. Jaja, det var vel ikke uventet at det kuttet ville komme. :drunk:

Finnair kutter gratis drikkevarer på økonomiklasse i Europa. Fra den 12. januar 2010 må de som sitter "bak gardinet" selv betale for øl, vin og sprit.
http://boarding.no/art.asp?id=39300

Re: Slutt med gratis sprit hos Finnair

Veldig bra for avholdsfolket som nå slipper å sponse de av passasjerene som drikker...

Det var bra :up: Da kan jeg vurdere å reise med Finnair også !

Gjetter at andre selskaper vil følge etter om ikke så lenge.

SAS tar vel betalt også på IC rutene, iallefall til Bangkok.

Jeg reise med SAS tidligere denne måned og skulle strekke litt på bena og gikk bakerst i flyet og spurte om en øl, da ba dem om betaling for denne.

SAS tar vel betalt også på IC rutene, iallefall til Bangkok.

Jeg reise med SAS tidligere denne måned og skulle strekke litt på bena og gikk bakerst i flyet og spurte om en øl, da ba dem om betaling for denne.
Gratis drink før mate, og en gratis drikke til maten. Deretter betaling hos SAS, slik har det vært lenge.

Selskaper som flyr til og fra Norden er vel de som kan spare litt på dette. Sist jeg reise LH fra Sao Paulo til Munchen var det praktisk talt bare jeg og et par stykker som f.eks. ba om GT og avec, såvidt jeg kunne observere. Vet ikke om de andre var skandinaver eller alkoholiserte EU-borgere, men ett av de to var det nok. :D

Back