Denne mannen spår framtiden for SAS og CPH:
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=16781
http://www.takeoff.dk/news.cfm?nNewsWeekly=0&nNewsId=16781
Han er vel bitter på SAS...
Det var vel han som designet SK/DM-avtalen, og måtte gå etter at den ble oppdaget.
Jeg håper på et tettere samarbeid med Lufthansa for SAS, og da SAS som et helhetlig selskap.
Tror ikke Vagn Sørensen er bitter.
Han er en profesjonell luftfarts mann og kommer etter min mening til å få mye rett i sine antageleser.
Det er sikkert ingen dum ide med et tettere samarbeid med f.eks. LH. Det jeg personlig tror er blant de viktigste tingene for SAS akkurat nå er å bestemme seg for hvilket marked de skal konkurrere i. Skal de konkurrere på alle bauger og kanter, eller skal de tilpasse/differensere sitt produkt for, f.eks., å fokusere på forretningsreisende? Slik det er nå så virker det som at de ikke helt vet hvilket selskap de er, noe som gjør det vanskelig å finne ut hva man skal gjøre for å forbedre sin situasjon. Jeg tror ikke SAS har nubbsjans til å konkurrere med DY på pris (i den forstand at DY nok vil ha betraktelig lavere kostnader enn SK). Det betyr selvsagt ikke at DY alltid er billigst, for de har begrenset kapasitet og også DY vil ønske å maksimere inntjeningen per flight (noe som gir endel dyre billetter). SAS har enda en mulighet til å tilby høyere frekvens for en rekke destinasjoner, et større nettverk av destinasjoner, gjennomgående billetter og gjennomgående innsjekk av baggasje for alle destinasjoner (DY kan det til noen destinasjoner).
Jeg tror ikke at LH kommer a kjöpe Austrian eller SAS. Det finnes finere bruder a gifte seg med, da velger du deg ikke en "problem-dama".