• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

GBR Slutt for Blue Island

Someone

Moderator
Medlem
Britiske regionalselskaper fortsetter gå konkurs, nå er det Blue Island fra Jersey, som i går opererte sin siste flyvning.


Blue Islands has operated its final flights after it failed to get a last-minute lifeline from Jersey's government.
 
Måste vara rätt utmanande marknadsförutsättningar I Storbritannien för tillfället. Kommer vi få se fler bolag gå under?
 
Sky News meldte i går tidlig at antallet flyreiser innenriks i Storbritannia er mere enn halvert over 20 år

https://news.sky.com/story/staggeri...s-another-form-of-transport-benefits-13469808

The number of domestic UK flights has more than halved over the past 20 years, even as global air travel continues to grow.

This month, another UK regional airline, Eastern Airways, officially went into administration as our appetite for flying internally continues its steady descent.


A total of 213,025 UK flights were scheduled in 2025, compared to a peak in 2006 of 454,375 flights, research by aviation analytics firm Cirium, has found.

In other words, a fall of more than 240,000 flights, or an average daily reduction of 661 flights across the UK.

Perhaps surprisingly, cost isn't a major factor in customers choosing to ditch flying for the car, coach or train, as fares have stayed roughly flat.
 
Muligens det ikke er like stort behov for regionale flyselskaper i Storbritannia, men ville tro at det likevel vil være et i Skottland og til/ fra øyene i den Engelske kanal, noe Blue Island vel var en viktig samfunns aktør.

Og med de høye togprisene og jernbane i forfall skulle man også tro at det fantes et marked for ruter til mindre flyplasser, også på fastland England.
Problemet her er vel tilgangen på de store flyplassene som LGW og MAN hvor disse kan feede til andre ruter.
 
Status for flåten per 15. november 2025:
1 stk ATR72-600 og 4 stk ATR72-500.

De har vel leid inn en del fly tidvis i lengre tid, har iallfall sett Avantiair Q400, Chalair Aviation ATR72 og Frost Air Saab 2000.
 

Attachments

  • Skjermbilde 2025-11-15 kl. 14.51.48.webp
    Skjermbilde 2025-11-15 kl. 14.51.48.webp
    18.1 KB · Views: 3
Ser ut til at Loganair stepper inn på noen av rutene Blue Island fløy på.
 
Ser ut til at Loganair stepper inn på noen av rutene Blue Island fløy på.

Guernsey <>Southampton (subject to government approval)

Loganair oppretter samtidig base på Jersey.
Following yesterday’s news that Blue Islands will cease operations with immediate effect, we will be offering new flights to support affected passengers. This includes the essential medical route to Southampton.
We understand this will be a worrying time for those hoping to travel to and from Jersey. We’ve moved quickly to begin operations starting this Sunday, 16 November. This will lead to establishing a new permanent operating base in Jersey. To assist affected Blue Islands customers in reaching their destinations with minimal disruption, special rescue fares are available to purchase via the Loganair website.
For up-to-date information, and details of the new flights available via Loganair, please visit: www.loganair.co.uk/rescuefares
We are also here to support affected Blue Islands Team Members in any way we can. You can reach out to the Loganair Recruitment Team via email - crewrecruitment@loganair.co.uk
This is another sad day for regional aviation, coming so soon after the news about Eastern Airways. For almost two decades, the Blue Islands brand has played a vital role in the UK’s regional aviation market, serving Channel Island communities year-round with essential air services.
Loganair, with its 63-year heritage of serving the UK regions, is now committed to delivering reliable and resilient air links to Jersey. As one of Europe’s largest independent regional airlines, operating almost 40 aircraft, we are proud to be stepping in to support the people of Jersey.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mye av gjelden var tydeligvis til de lokale myndighetene på Jersey. Og de hadde ikke betalt så mye på den i det siste. Samtidig var det litt utestående på naboøya Guernersey, som har tatt to fly i arrest. Og også planlegger gjøre ruten mellom de to øyene til en FOT-rute.


Blue Islands (SI, Jersey) has entered liquidation with a GBP9.1 million pound (USD12 million) debt to the Jersey local government alone. Neighbouring Guernsey has impounded ATR72-500 G-ISLM (msn 762) and ATR72-600 G-ISLP (msn 1167), hoping to cover some of the debts of the collapsed airline.
 
Back
Top