• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Slip for bagage køen i Billund.

Bll spotter

ScanFlyer Gold
Slip for bagage køen i Billund.

Som den første lufthavn i verden har Billund Lufthavn lanceret en service, hvor passagererne kan printe bagagemærket hjemmefra sammen med boardingpasset. Passagererne har taget godt mod det nye system, der giver lettelser for passagerer og lufthavnens medarbejdere ved checkin.

http://www.youtube.com/watch?v=3yTpDTE8obg
 
Re: Slip for bagage køen i Billund.

JA problemet er blot, at i discount indkøbscentret med plads til flyparkering (BLL), betyder denne "serviceforbedring" at de skærer ned i bemandingen andre steder. Som eksempelvis da de som "serviceforbedring" tvang alle til at checkke ind på automater/hjemme, hvorefter folk står i to køer den til automaterne og den til de få bagdrop. I forhold til før skærer de ned i antallet af koner i indtjekningsskrankerne og tvinger passagererne til at stå i kø længere. Og de koner de har tilbage ved bagdrop kender ikke de mest elementære lufthavnskoder. Den lufthavn var da den åbnede et dejligt sted at opholde sig, nu er den ganske enkelt en uhyrlig oplevelse. Topmålet er at de åbenlyst lyver overfor kunderne: "hvordan kan man boarde et fly der ikke er landet"?
 
Re: Slip for bagage køen i Billund.

JA problemet er blot, at i discount indkøbscentret med plads til flyparkering (BLL), betyder denne "serviceforbedring" at de skærer ned i bemandingen andre steder. Som eksempelvis da de som "serviceforbedring" tvang alle til at checkke ind på automater/hjemme, hvorefter folk står i to køer den til automaterne og den til de få bagdrop. I forhold til før skærer de ned i antallet af koner i indtjekningsskrankerne og tvinger passagererne til at stå i kø længere. Og de koner de har tilbage ved bagdrop kender ikke de mest elementære lufthavnskoder. Den lufthavn var da den åbnede et dejligt sted at opholde sig, nu er den ganske enkelt en uhyrlig oplevelse. Topmålet er at de åbenlyst lyver overfor kunderne: "hvordan kan man boarde et fly der ikke er landet"?

Er BLL blevet så slem? Er alle de ansatte "koner"?
Jeg har ikke fløjet til/fra/via BLL i mange år efterhånden...
 
Re: Slip for bagage køen i Billund.

Er BLL blevet så slem? Er alle de ansatte "koner"?
Jeg har ikke fløjet til/fra/via BLL i mange år efterhånden...

Det er min opfattelse. Kommer der ganske ofte.

Da den nye terminal åbnede var der et designprogram der blev overholdt, så der var en ensartet linie i skilte, farvebrug etc. Det er tydeligvis smidt væk. Eksempelvis er bygningen indvendig såvel som udvendig plastret til med reklamer.

Personalet vidste noget om det de beskæftiger sig med. Nu er det tydeligvis folk der intet aner om deres job, og udstråler en total ligegyldighed. (øhhhh kneder du koden for Köln?)

Man lyver direkte for kunderne: "Der er boarding for fly XXXX nu" VRØVL flyet er ikke landet endnu.

Man siger man satser på udenrigsfly med netværksselskaber - men man tydeligvis ligeglade med deres gode kunder: Lounge åbner om morgenen 15 minutter før første afgang. Priority bagdrop er hit-and-miss om den er åben. (de skal dog have ros for fast track).

Man kan nu ikke undgå at komme igennem deres parfumehelvede af en taxfree butik på vej fra security til gates. Samme forretning er nu udstyret med MEGET påtrængede sælgere.

Man åbner et nyt madsalgsområde på første sal. En fredag morgen hvor der er bunker af mennesker der egentlig gerne vil købe noget, vælger man ikke at åbne halvdelen, og sætte 2 mand til at betjene skønsmæssigt 100 mennesker i køen. (de flest gav op og gik med uforrettet sag (manglende indtægter)

I tilfælde af aflyste fly har man een person til at ombooke flere aflyste fly - samme person vælger så at skælde ud på at status pax selv booker om pr telefon og derved springer over i køen og tager "hendes" pladser.

Man vælger at købe en maskine til "security" der kan undersøge folks sko uden man skal tage dem af - den har man så efter ombygningen af "security" valgt at lade stå til pynt, hvorefter man så forlanger at folk skal tage sko og støvler af og gå barfodet over et gulv der vådt pga masser af regnvejr - at deres kunder får våde fødder er tydeligvis ikke deres problem.

Bagageudlevering tager som regel minimum 25 minutter før første bag er på båndet - før i tiden var båndet igang før de sidste pax var i hallen.

Så ja, personligt finder jeg virkelig at det er gået ned af bakke.
HVorfor jeg så flyver derfra? fordi alternatiivet via KRP er værre. Men derfor kan man jo godt påpege hvor elendigt det er.
 
Re: Slip for bagage køen i Billund.

Det er min opfattelse. Kommer der ganske ofte.

Da den nye terminal åbnede var der et designprogram der blev overholdt, så der var en ensartet linie i skilte, farvebrug etc. Det er tydeligvis smidt væk. Eksempelvis er bygningen indvendig såvel som udvendig plastret til med reklamer.

Personalet vidste noget om det de beskæftiger sig med. Nu er det tydeligvis folk der intet aner om deres job, og udstråler en total ligegyldighed. (øhhhh kneder du koden for Köln?)

Man lyver direkte for kunderne: "Der er boarding for fly XXXX nu" VRØVL flyet er ikke landet endnu.

Man siger man satser på udenrigsfly med netværksselskaber - men man tydeligvis ligeglade med deres gode kunder: Lounge åbner om morgenen 15 minutter før første afgang. Priority bagdrop er hit-and-miss om den er åben. (de skal dog have ros for fast track).

Man kan nu ikke undgå at komme igennem deres parfumehelvede af en taxfree butik på vej fra security til gates. Samme forretning er nu udstyret med MEGET påtrængede sælgere.

Man åbner et nyt madsalgsområde på første sal. En fredag morgen hvor der er bunker af mennesker der egentlig gerne vil købe noget, vælger man ikke at åbne halvdelen, og sætte 2 mand til at betjene skønsmæssigt 100 mennesker i køen. (de flest gav op og gik med uforrettet sag (manglende indtægter)

I tilfælde af aflyste fly har man een person til at ombooke flere aflyste fly - samme person vælger så at skælde ud på at status pax selv booker om pr telefon og derved springer over i køen og tager "hendes" pladser.

Man vælger at købe en maskine til "security" der kan undersøge folks sko uden man skal tage dem af - den har man så efter ombygningen af "security" valgt at lade stå til pynt, hvorefter man så forlanger at folk skal tage sko og støvler af og gå barfodet over et gulv der vådt pga masser af regnvejr - at deres kunder får våde fødder er tydeligvis ikke deres problem.

Bagageudlevering tager som regel minimum 25 minutter før første bag er på båndet - før i tiden var båndet igang før de sidste pax var i hallen.

Så ja, personligt finder jeg virkelig at det er gået ned af bakke.
HVorfor jeg så flyver derfra? fordi alternatiivet via KRP er værre. Men derfor kan man jo godt påpege hvor elendigt det er.
Og jeg er helt sikker på at du har gjort ledelsen i BLL opmærksom på de her punkter ??? og måske fået svar ...
Hilsen Ole
 
Back
Top