Skyteam Silver på billige billetter segments

nick5000

ScanFlyer Blue
Skyteam Silver på billige billetter segments

Blir litt skyteam flying også, endel china eastern i Kina. Hadde vært greit med Silver for business insjekk osv.
Ser at med KLM/FB får man silver etter 15 flights. Men, hva med flights som krediteres 25% miles, teller de som en flight eller som 1/4? Ternker hovedsaklig på MU flighter da. Regner med at bookinger som ikke gir noe miles heller ikke gir segments?

Har et delta kort der jeg har lagt inn de siste 4-5 reisene med MU og CZ jeg har hatt, men har ikke fått noen miles enda.. De fleste billige billetter domestic i kina gir ikke miles, så da blir 25 sements til silver vanskelig. KLM's 15 kan kanskje gå.
Ellers så gir jo MU lounge adgang med sitt silver kort på egne avganger, men de skal altså ha 50 segments over 2 år..

Re: Skyteam Silver på billige billetter segments

En flyning uasnett hviket Skyteamselskap regnes som et segment uansett hva slags opptjening det gis i peong. Jeg er ikke sikker på hvordan dette er når man ikke får poeng for reisen.

En flyning uasnett hviket Skyteamselskap regnes som et segment uansett hva slags opptjening det gis i peong. Jeg er ikke sikker på hvordan dette er når man ikke får poeng for reisen.

Så i business class får man fremdeles bare et segment?

Råd til evt hvilke andre skyteam bonusprogram som er å anbefale?

Hos Flying Blue får du Silver status etter 15 legs. Så om booker 4 turer til LHR, OSL-AMS-LHR-AMS-OSL som er 4 legs, for 1400 kr stk, så er du Silver for 5600 kr. Om du flyr biillgste eller dyreste bookingklasse så teller hver flygning som 1 leg. Dog er det stor forksjell i antall miles.

Flygninger som ikke gir miles, gir heller ingen flight leg.
Jeg blir med tur i Desember Gullkunde, med 33 flygninger/legs. Men om du ser på antall miles jeg har tjent, så er jeg ikke i nærheten av Silver.

Back