• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skyroam, og annen roaming på reise

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Skyroam, og annen roaming på reise

Har hatt denne dingsen et års tid, og er svært fornøyd. Med 24 timers ubegrenset data for $10 omtrent overalt i verden, er dette et godt alternativ til å styre med sim-kort og annen galskap. 15% rabatt med kupongkode 15%off tror jeg det var .. 3 dagspass skal også følge med.

http://www.skyroam.com/index.php

Edit: Ja, der dukket den opp rett under posten min .. LOL

Use coupon code 15%OFF at checkout for discount.

Re: Skyroam

En device som virker verden rundt uten lokalt simkort er et steg i riktig retning. Synes dog fortsatt at det er dyrt. Og selv om en dings som virker overalt er greiere enn å dillemikke med to mobiltelefoner og prepay simkort hvor en reiser så er det fortsatt mindre praktisk enn kun å ha med en mobiltelefon.

Håper at 2017 blir det året mobiloperatørene begynner å overby hverandre på reisedatapakker.

EU har jo allerede gitt noe drahjelp her. Det fleste norske operatørene tilbyr jo nå varianter av free roaming i EU hvilket er svært praktisk. Telenor inkluderer dessverre ikke Sveits i EU-pakken sin og tar relativt høye takster for å ringe mellom EU land. Telia inkluderer Sveits i pakken sin og er billigere på å ringe mellom EU land, men desto mye dyrere å ringe/motta utenfor Europa, hvor Telenor er billigere.

Telenor sine dataroamingpakker for verden utenfor Europa er også billigere enn Telia sine. 199NOK for 200MB i Asia eller 199NOK for 400MB i USA er en kraftig forbedring fra den gang i 2012 når jeg på vegne av arbeidsgiver forhandlet roamingpriser fra norsk mobiloperatør fra 130.-NOK til 80.-NOK per MB ved bruk i Kina.

Re: Skyroam, og annen roaming på reise

USD 10.00 er akkurat det same som jeg betaler hos Verizon for 24 timer I Europa, har ennå ikke betalt noe ekstra utover de 10 USD, bruker iPhone'en normalt med masse Skype, epost, Google Maps.

Back