SkyLine Express - status og flåte
Tyrkiske Anex Tour som eier det nye tyrkiske flyselskapet Mavi Gök Airlines (MGA), russiske Azur Air, og ukrainske Azur Air Ukraine. Sistnevnte hadde nesten hele sin flåte bestående av Boeing 737-800, 757-300, 767-300 og en 777-300ER stående på KBP da den russiske invasjonen startet, bortsett fra 3 737-800 som siden har gått over i MGA sin flåte.
Nå har Anex Tour valgt å endre navn på Azur Air Ukraine til Skyline Express Airline, trolig for å kunne distansere det ukrainske flyselskapet bort fra det russiske søsterselskapet Azur Air.
I tillegg til at alle flyene som står på KBP, har Skyline Express Airline begynt å få Boeing 757-300 (ex-Condor) overført til flåten (på vegne/fra MGA), disse har nå startet å fly charter fra Polen til sydligere strøk, ser ut som under både Skyline Express Airline og MGA sine koder.
Tyrkiske Anex Tour som eier det nye tyrkiske flyselskapet Mavi Gök Airlines (MGA), russiske Azur Air, og ukrainske Azur Air Ukraine. Sistnevnte hadde nesten hele sin flåte bestående av Boeing 737-800, 757-300, 767-300 og en 777-300ER stående på KBP da den russiske invasjonen startet, bortsett fra 3 737-800 som siden har gått over i MGA sin flåte.
Nå har Anex Tour valgt å endre navn på Azur Air Ukraine til Skyline Express Airline, trolig for å kunne distansere det ukrainske flyselskapet bort fra det russiske søsterselskapet Azur Air.
I tillegg til at alle flyene som står på KBP, har Skyline Express Airline begynt å få Boeing 757-300 (ex-Condor) overført til flåten (på vegne/fra MGA), disse har nå startet å fly charter fra Polen til sydligere strøk, ser ut som under både Skyline Express Airline og MGA sine koder.
Last edited: