Jeg er ikke noen hard-core kjører, men kan bare si at whistler er utrolig bra. Det er også masse liv og røre for alle smaker i "bunnen av bakken". Omtrent 2,5 timer å kjøre med leiebil fra Vancouver. Fin kjøretur er det også.
Inkluder gjerne en dag eller to i Vancouver. Det er en fin by.
Jeg har stått 36 dager i Whistler så langt i år (totalt 38 ski dager). Det tar 90 minutter å kjøre til Whistler fra UBC-området, og ca. 60-70 minutter fra downtown/byen. En taxi koster ca. $250-300 én vei. Billigst hvis man er 4 eller mer. Busser vil jeg anbefale
www.snowbus.com - billig og greit.
Whistler er et GIGANTISK senter. Du bør minst renne 7 dager, gjerne mer, for i det hele tatt å begynne å kjenne deg igjen. Jeg kan anbefale ski-tours i begynnelsen for å finne noen "gjemte" områder, hvis du ikke har tenkt å være der lenge. Etter 36 skidager har jeg fortsatt store deler av senteret å utforske, og jeg står lett fra 0800-1700 uten lunch

Ha tålmodighet, og nyt det! Det er fantastisk!
Anngående jibbing, ja, det er det nok av

hehe, jeg selv foretrekker pudder. Den beste parken vil jeg si er ved Solar Coaster på Blackcomb. Det er mange kjekke klipper/jumps i skogene også som er kanon på pudder dager. Forholdene i mars i år har vært helt hinsides med 405cm i Mars måned alene. Dumpene kom hver 3.-4. dag med 50-80cm pudder. Meget kjekt, og noe av grunnen til alle skidagene. Jeg lar ikke en pudder dag gå urørt!
Veldig lurt å ta noen dager i Vancouver, meget flott by.
Legger ved 2 bilder av broren min som besøke meg. Disse er tatt Onsdag 4. April - det kom 82cm på 43 timer. That's heaven, in my opinion... Fredag 6. April kom våren for fullt, så ingen pudder etter det.