Ski på SAS - vil ikke eller kan ikke?

Isbamse

ScanFlyer Gold
Ski på SAS - vil ikke eller kan ikke?

Skal bestille en billett, der SAS har bedre avgangstid enn Norwegian og Flyr. Må ha med ski, men nettbestillingen sier at det er utsolgt. Ringte kundeservice, som bekrefter at det er en vedtatt begrensing på antall ski. Siden jeg må ha med skiene måtte jeg som sant si at SAS da går glipp av meg som kunde.

Men dere som kan det tekniske; er det en reell begrensing på hvor mange par ski man kan ta med i en A320, eller er dette noe en Sir Humphrey i Frösundavik har funnet på?

Re: Ski på SAS - vil ikke eller kan ikke?

Skal bestille en billett, der SAS har bedre avgangstid enn Norwegian og Flyr. Må ha med ski, men nettbestillingen sier at det er utsolgt. Ringte kundeservice, som bekrefter at det er en vedtatt begrensing på antall ski. Siden jeg må ha med skiene måtte jeg som sant si at SAS da går glipp av meg som kunde.

Men dere som kan det tekniske; er det en reell begrensing på hvor mange par ski man kan ta med i en A320, eller er dette noe en Sir Humphrey i Frösundavik har funnet på?

De brukes jo på skichartere og der går det jo med en del par. Dette høres bare rart ut.

Mannen i kundeservice var "väldig ledsen", men klar på at det var en regel.

Har det noe med tiden til stabling i bagasjerommet å gjøre?

Når langrennslandslagene skal til world cup renn har de nok med en anselig mengde med ski så flyene må jo ta en del skipar. I de fleste helgene konkurres det både i skøyting og klassisk slik at de ha ski til begge stilarter.

Sjekket med en kompis på OSL. I praksis går alt med, med mindre det kommer et usannsynlig høyt antall ski. Ubekreftede ski lastes lett tilgjengelig, men begrensningene er mest for der et kluthue bestemmer at man skal sette inn en CRJ til Innsbruck og lignende ... Men skjønner at man nøler når skiene ikke 'kan bekreftes'.

Jeg skal fra Oslo til Tromsø. Burde ikke være helt totalt stappa av ski på dagens siste flight.

Nok et eksempel på et selskap som ikke ønsker kunder.. Har fløyet rene skicharter med 737 der man fint får med alt, så dette høres «svårt» ut i beste SAS 2022-stil..

SAS viser ikke flytypen i bestillingen, men på Wideroe.no fant jeg ut at det skulle være A319 på den avgangen, om det kan ha hatt noen betydning. Men nå ble det rødnese en halvtime tidligere opp og SAS ned.

Back