Søker etter billigste billetter mellom OSL og EVE, og tar jeg ikke hensyn til avreisetidspunkt, så er det faktisk SAS som gir meg de billigste billettprisene. MEN...og det er et stort MEN...når jeg summerer så kommer SAS ut som den dyreste pga. skatter og avgifter.
Det hadde vært interessant og sett hva som ligger bak skatter og avgifter. Noen som vet?
Dette er prisene jeg fant T/R OSL - EVE:
SAS:
OSL - EVE : kr 275,-
EVE - OSL : kr 275,-
Skatt/avg : kr 523,-
S.honorar : kr 50,-
SUM : kr 1123,-
DY:
OSL - EVE : kr 453,-
EVE - OSL : kr 453,-
(Skatt/avg : kr 216,- er inkludert i billettprisen)
S.honorar : kr 0,-
SUM : kr 906,-
Så selv om billettene hos SAS ser ekstremt billige ut, så blir den endelige summen en helt annen. Betaler faktisk mer i skatter og avgifter enn hva jeg må betale for selve billetten. Hvor er logikken? Og hvor mange seter har egentlig SAS til kr. 275,- som jeg synes høres for godt ut til å være sant....noe det også er
CL
Det hadde vært interessant og sett hva som ligger bak skatter og avgifter. Noen som vet?
Dette er prisene jeg fant T/R OSL - EVE:
SAS:
OSL - EVE : kr 275,-
EVE - OSL : kr 275,-
Skatt/avg : kr 523,-
S.honorar : kr 50,-
SUM : kr 1123,-
DY:
OSL - EVE : kr 453,-
EVE - OSL : kr 453,-
(Skatt/avg : kr 216,- er inkludert i billettprisen)
S.honorar : kr 0,-
SUM : kr 906,-
Så selv om billettene hos SAS ser ekstremt billige ut, så blir den endelige summen en helt annen. Betaler faktisk mer i skatter og avgifter enn hva jeg må betale for selve billetten. Hvor er logikken? Og hvor mange seter har egentlig SAS til kr. 275,- som jeg synes høres for godt ut til å være sant....noe det også er

CL