• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skandinaviske trafiktal oktober 2015


Opp 4,1% er vel utland? Innland er ned 0,5%, så totalt 2,0% opp.

Jeg er faktisk litt overrasket over at utland fortsetter den såpass gode veksten. Flybevegelsene er faktisk ned 4% på utland, så det tyder på langt større og fullere fly

Totalt for Avinor var det en nedgang på 0,3%, og man ser tydeligvis hvordan oljeaktiviteten gjør at SVG, BGO og TRD faller, selv om de to sistnevnte viser en oppgang utenriks, og dertil sterkere fall på innenriks. SVG vil vel vise enda dårligere i november når både AF og LH er borte. I forhold til oktober 2014 er faktisk både innenriks- og utenrikstransfer opp på OSL, så det er heller ikke slik de mister passasjerer til direkteruter fra andre steder
 
I CPH stiger europatrafikken 7,1% i oktober, men flybevægelser for den del af trafikken stiger kun 0,7%. Ryanair har kastet en hel del afgange ind, som ikke var der sidste år, så hvem har reduceret?

Andre tal:
Indenrigs: -5,0%
Interkontinental: +7,1% (ligesom europatrafikken)
Transfer: -3,7%
Lokale passagerer trækker væksten: +9,4%
Charter: 8,7%.
 
Back
Top