Skandinaviske trafiktal oktober 2015


Opp 4,1% er vel utland? Innland er ned 0,5%, så totalt 2,0% opp.

Jeg er faktisk litt overrasket over at utland fortsetter den såpass gode veksten. Flybevegelsene er faktisk ned 4% på utland, så det tyder på langt større og fullere fly

Totalt for Avinor var det en nedgang på 0,3%, og man ser tydeligvis hvordan oljeaktiviteten gjør at SVG, BGO og TRD faller, selv om de to sistnevnte viser en oppgang utenriks, og dertil sterkere fall på innenriks. SVG vil vel vise enda dårligere i november når både AF og LH er borte. I forhold til oktober 2014 er faktisk både innenriks- og utenrikstransfer opp på OSL, så det er heller ikke slik de mister passasjerer til direkteruter fra andre steder
 
I CPH stiger europatrafikken 7,1% i oktober, men flybevægelser for den del af trafikken stiger kun 0,7%. Ryanair har kastet en hel del afgange ind, som ikke var der sidste år, så hvem har reduceret?

Andre tal:
Indenrigs: -5,0%
Interkontinental: +7,1% (ligesom europatrafikken)
Transfer: -3,7%
Lokale passagerer trækker væksten: +9,4%
Charter: 8,7%.
 
Back
Top