• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Skal vi sette i gang en månedlig fotokonkurranse?

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
Skal vi sette i gang en månedlig fotokonkurranse?

Heisann.

Leker litt med tanken om å lage en månedlig fotokonkurranse. Målet er å bli bedre amatørfotografer og at vi har noe å strekke oss etter.

Hvordan skal vi få det til? Mine tanker er at de som er med, kun kan poste 1 bilde i måneden i en tråd som f.eks kalles "Fotokonkurranse oktober" osv. Bilde må være flyrelatert og tatt selv. Vinneren får heder og ære.

Så er spørsmålet, hvordan får man til avstemninger? Noen som har forslag? Er det interesse for dette?

Attachments

• IMG_4073.jpg
    IMG_4073.jpg
    61.4 KB · Views: 331
Re: Skal vi sette i gang en månedlig fotokonkurranse?

Så er spørsmålet, hvordan får man til avstemninger?

Bruke poll-funksjonen er vel det greieste ;). Når måneden er omme kan man stenge tråden og legge inn en poll (evt. egen tråd med poll)

Slike konkurranser har vi hvert fall på flere andre forumer jeg er medlem i. Det fungerer i grunn ganske bra, og er ganske moro!

Men da må man ha en som kan styre disse fotokonkurransene, med mindre om det kort og godt blir mod/admin' sin jobb. Det er jo egentlig bare og ramse opp alle deltakerne i poll'en.

Jeg er med på dette!:)

Men da må man ha en som kan styre disse fotokonkurransene, med mindre om det kort og godt blir mod/admin' sin jobb.

En eller annen må styre sakene, det beste er om en som brenner for det kan ta det. Mod/admin har nok litt annet å gjøre, men vi har tekniske løsninger for mye. F.eks. poll-ing kan hvem som helst sette i gang med.

Ingen ting i veien for å ha dette, men det krever at minst et medlem tar ansvar og organiserer konkuransen. Det tekniske gjennom pollfunskjonen er på plass og den som velger å organisere det kan eventuelt be oss mods om å lage den månedlige tråden sticky

Å markere konkurransen som sticky er nok smart ja.

Jeg melder meg hvert fall som frivillig til å prøve å styre i stand noe (hvis det er sånn man ønsker) Det krever jo ikke så mye :)

Å markere konkurransen som sticky er nok smart ja.

Jeg melder meg hvert fall som frivillig til å prøve å styre i stand noe (hvis det er sånn man ønsker) Det krever jo ikke så mye :)

Så flott at du melder deg frivillig. Ingen andre har meldt seg så da ordner vel du det? Skal vi starte opp nå eller neste måned?

Så flott at du melder deg frivillig. Ingen andre har meldt seg så da ordner vel du det? Skal vi starte opp nå eller neste måned?

Nå er vi bare kommet til 7. september, så det er fortsatt en stund igjen av måneden. Jeg går rett på!

Nå er vi bare kommet til 7. september, så det er fortsatt en stund igjen av måneden. Jeg går rett på!

Bruk bare report-knappen for å gi beskjed om tråder som skal sticky/unsticky/stenges el.l. så fikser vi :stir

Her går det fort i svingene :spin
All honnør til ENGM911 for godt forslag og til Hermann SF som tar dette på strak arm! :up:
(eeh, for ikke å glemme Moderatorene...)

Last edited:
Back