• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

jcnorway

Moderator
Medlem
Noen som kan finne ut om det er en A333 eller A343 som skal ta meg med over dammen? :)

Har sett litt ymse oppføringer rundt omkring, men heller mest mot A343... noen som kan bekrefte?

Reiser monkey-class og håper å kunne komme med en liten TripReport etterhvert :)
 
Last edited:
Og for en som ikke er så inne i "faget" så betyr det? :)

EDIT: Etter å ha sjekket "4 fønere" så tror jeg at jeg forstår... Det blir A340-300? :)
 
Yepp. Du skjønner det bedre ved opplevelse selv. Bare sett på stoppeklokka når du skal ta av og se hvor lang tid det tar bortover rullebanen.... Og så er dere vel oppe i cruise-høyde mellom Stavanger og Island en plass....
 
Meget forenklet fortalt:

* 2 motorer betyr at flyet skal kunne at av med en motor ute av drift, mao. må en motor kunne ta hele jobben.

* 4 motorer så må man kunne ta av med tre motorer, dvs. behov for 1/3 så kraftige motorer


EDIT: Får håpe du får en A340 en vei og en A330 den andre veien så kan du kjenne forskjellen på kroppen
 
Returen (SK910) ser ut som er satt opp med A340 så det ser mørkt ut med tanke på å få testet A330... Kan jo alltids håpe på bytte av flytype :rolleyes:
 
Yepp. Du skjønner det bedre ved opplevelse selv. Bare sett på stoppeklokka når du skal ta av og se hvor lang tid det tar bortover rullebanen.... Og så er dere vel oppe i cruise-høyde mellom Stavanger og Island en plass....

Så, så... En normalvekt for en A340 til EWR ligger på rundt 235-240 tonn, og da er vi oppe i initial cruise alt. (FL320 eller 340) litt før Ålborg. Mellom SVG og Island kan vi klatre videre til FL360 og når vi nærmer oss Labrador går vi opp i FL380.
 
Så, så... En normalvekt for en A340 til EWR ligger på rundt 235-240 tonn, og da er vi oppe i initial cruise alt. (FL320 eller 340) litt før Ålborg. Mellom SVG og Island kan vi klatre videre til FL360 og når vi nærmer oss Labrador går vi opp i FL380.

Maa du ikke oedelegge moroa med fakta :D;)

Braunen som kjerringa toerker haaret med tidlig som f.... om morran er like kraftig som en av viftene paa A340-300 :lol:

Saa dersom det blir motorproblemer paa ORD, kan jeg spoerre kjerringa om det er greit at du laaner en, Stein
 
Maa du ikke oedelegge moroa med fakta :D;)

Braunen som kjerringa toerker haaret med tidlig som f.... om morran er like kraftig som en av viftene paa A340-300 :lol:

Saa dersom det blir motorproblemer paa ORD, kan jeg spoerre kjerringa om det er greit at du laaner en, Stein

WOW!!! En hårføner som blåser kraftigere enn 34000 pund! Ehh... heter din kone Olga eller noe sånt? Fra Sibir? Og kaster tunge ting langt:colgate:
 
! Ehh... heter din kone Olga eller noe sånt? Fra Sibir? Og kaster tunge ting langt:colgate:

Jeg fant henne på Guggle ... :p

Olga2.jpeg
 
WOW!!! En hårføner som blåser kraftigere enn 34000 pund! Ehh... heter din kone Olga eller noe sånt? Fra Sibir? Og kaster tunge ting langt:colgate:

Igjen, naa maa vi ikke oedelegge moroa med fakta... Sibirdamene trenger foroeverig en GE90 for aa bli toerr bak oera..;):colgate:
 
Back
Top