• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

SK908 kansellert 31 juli

Dash

ScanFlyer Gold
Fikk en telefon fra min bror om at flyet hans fra EWR var kansellert. Noen som vet hva som skjer? Tech på enda en av SAS sine store busser?

Last edited:
Bare av ren nysgjerrighet/uvitenhet; har selv enn billett med SK908 i C om noen dager, kommer opp til EWR fra MCO med UA.

Hvordan forholder SAS seg ved en evnt kansellering, er det ombooking til andre SAS flighter eller *A partnere "ved første ledige mulighet" i samme bookingklasse, eller blir man å måtte vente på at snag skal fikses?

Bare av ren nysgjerrighet/uvitenhet; har selv enn billett med SK908 i C om noen dager, kommer opp til EWR fra MCO med UA.

Hvordan forholder SAS seg ved en evnt kansellering, er det ombooking til andre SAS flighter eller *A partnere "ved første ledige mulighet" i samme bookingklasse, eller blir man å måtte vente på at snag skal fikses?

Ved kansellert flight er det vel ombookning som gjelder, sikkert til andre SK flighter i første omgang, så *A, før evt andre selskaper. Om de ikke får chartret en kjerre da.

Bare av ren nysgjerrighet/uvitenhest; har selv enn billett med SK908 i C om noen dager, kommer opp til EWR fra MCO med UA.

Jeg skulle til Bangkok med sas 6 jul OSL-CPH-BKK i C. Fikk beskjed dagen før at CPH-BKK var kannselert/utsatt til neste morgen, noe som skapte store problemer for meg siden jeg skulle videre. Ble da ombooket til Thai, fikk også alternativ til å reise med lufthansa. Jeg synes SAS var veldig flinke og hjelpsomme.

Så min erfaring er at de ombooker deg til et annet *A selskap i samme klasses så fort som mulig.

Åh, 907 også cancellled i dag! Skulle trd - ewr nå i dag, flyttet over til UA! Da får vi prøve UA i C for første gang!

Min bror ble booket om til Delta/KLM via AMS. Så der var det første og beste løsning!!!! Bra jobbet SAS!

Kan man be SAS utbetale billettprisen for SK907 ved kansellering, og kjøpe en billett på UA39 ( til en sannsynligvis høyere pris), og få forskjellen dekket av forsikringen ? Det er tross alt en mindre gunstig reise om man blir booket om av SAS til andre ruter med både ett og to stop.
Selv ble jeg tilbudt istedet for SK907 ved kansellering i april, å fly OSL- CPH - Chicago - EWR, med ankomst etter midnatt EST. Jeg hadde en tanke om at de tilbød denne ugunstige routingen for å få meg over på SK907 den påfølgende dagen istedet.
Beste ombokning ville jo klart være den andre direkteruten fra Oslo. Men ville forsikringen ha dekket forskjellen i pris ?

Kan man be SAS utbetale billettprisen for SK907 ved kansellering, og kjøpe en billett på UA39 ( til en sannsynligvis høyere pris), og få forskjellen dekket av forsikringen ? Det er tross alt en mindre gunstig reise om man blir booket om av SAS til andre ruter med både ett og to stop.
Selv ble jeg tilbudt istedet for SK907 ved kansellering i april, å fly OSL- CPH - Chicago - EWR, med ankomst etter midnatt EST. Jeg hadde en tanke om at de tilbød denne ugunstige routingen for å få meg over på SK907 den påfølgende dagen istedet.
Beste ombokning ville jo klart være den andre direkteruten fra Oslo. Men ville forsikringen ha dekket forskjellen i pris ?

De booker vel om til UA39 også. Men det er vel de som flasher gullkortene som kommer med der. Så uten at jeg har sjekket så tipper jeg du vil slite med å kjøpe billett på UA39 ettersom den mest sannsylig blir fyllt opp av SK907 passasjerer.

Anbefalingen er å ringe SAS med en gang man vet at det blir problemer. Da er sjansen størst for å finne en løsning som fungerer. Jo lenger en venter, jo mindre blir sjansen for å få til noe bra.

De booker vel om til UA39 også. Men det er vel de som flasher gullkortene som kommer med der. Så uten at jeg har sjekket så tipper jeg du vil slite med å kjøpe billett på UA39 ettersom den mest sannsylig blir fyllt opp av SK907 passasjerer.
Kan bekrefte at uA39 er smekkfull, det samme er flyet fra CPH til EWR. I tilegg er UA39 nesten 2timer forsinket. Sitter i loungen på OSL og har fått plass 4 A og 4 B på UA 39!! Ser ut som SAS sliter skikkelig med å få alle fra SK907 over til USA i løpet av dagen. Noen som har mer detaljer om kansellering a SK907?

Kan bekrefte at uA39 er smekkfull, det samme er flyet fra CPH til EWR. I tilegg er UA39 nesten 2timer forsinket. Sitter i loungen på OSL og har fått plass 4 A og 4 B på UA 39!! Ser ut som SAS sliter skikkelig med å få alle fra SK907 over til USA i løpet av dagen. Noen som har mer detaljer om kansellering a SK907?

Står noe om SK's problemer her: http://www.dn.no/forsiden/utenriks/article2444829.ece

Her er det også nevnt at de har hyret inn en B777..? Er dette dekket i andre tråder (fant ikke dette i farten).

Jeg skal fly SK908 førstkommende lørdag, og ser at denne er satt opp med A343 nå, så det kan vel tyde på at alt ikke er helt som det skal være...

Jeg skal fly SK908 førstkommende lørdag, og ser at denne er satt opp med A343 nå, så det kan vel tyde på at alt ikke er helt som det skal være...

OYKBN (A330) er i MAD pga maint og skulle vært klar nå, men ser ikke ut til å være klar før på onsdag.

Kan det være at de prøver å legge dem til vinterhalvåret? Er timene "oppbrukt" så må de vel inn uavhengig av årstid.

Back