LN-RRB har en MTOW på 69399kg
LN-TUF har en MTOW på 64863kg
En typisk BOW på b737-700 i Lågpriskonfig är 39T-39.7T
En typisk BOW på b737-700 i ''normal bolags konfig'' är 39,5T-40T
Nu vet jag ju inte vilken vikt SAS har sina 737-700 på...Men vi kan utgå från TC-JKJ
som har en ''ready-to-go'' vikt på ca. 39903kg
Utgå från att LN-TUF har en konfig på 134 säten (kollade bara upp lite snabbt).
Vilket ger en payload på... 12194kg (Utgår från charter vikter 83M,69F,35C)
ZFW blir... 52097kg
Nu har vi 12766kg över till bränsle...Nu ska vi ta reda på ifall den klarar BOO-CHQ.
Går då in på Boeings ACAP och kollar...Och ja, det ser ut som att den klarar ca 2000nm, vilket tar oss ungefär till CHQ.
Nu utgick jag från den tyngsta varianten i Turkish flotta... SAS 737or är kanske lite lättare.
Ha en bra dag!
MVH
OY-VKH
EDIT: Såg nu att jag missförstod vad du frågade om...Ber så mycket om ursäkt att jag postade icke relevant fakta... Skyller på att jag var trött
