SK2303 23.12 -spørsmål
Jeg hadde familie ombord på SK2303 OSL-KSU i dag. Litt forsinket ut av OSL og så holding over Tustna pga brøyting. Selve innflygningen ble plutselig avbrutt ca 1351 utc, flyet lå da i descend og slak styrbord sving mot terreng (men fortsatt over). I følge familien var det full gass og nesen opp, hjulene ble tatt inn etter at flyet hadde flatet ut. Cockpit sa på PA at «vi fikk en indication warning vi ikke var fornøyd med og valgte å avbryte landingen.» Etter en liten runde landet flyet normalt.
Så til saken: Basert på data fra F24 (som jeg vet er upålitelige) virker det som maskinen var på vei mot bratt terreng i descend. Dette kan vel utløse en GPWS? Setter pris på om noen med flyoperativ erfaring (og gjerne fra cockpit i A320n) tar en titt på F24 dataene og kommer med litt kvalifisert synsing.
Jeg hadde familie ombord på SK2303 OSL-KSU i dag. Litt forsinket ut av OSL og så holding over Tustna pga brøyting. Selve innflygningen ble plutselig avbrutt ca 1351 utc, flyet lå da i descend og slak styrbord sving mot terreng (men fortsatt over). I følge familien var det full gass og nesen opp, hjulene ble tatt inn etter at flyet hadde flatet ut. Cockpit sa på PA at «vi fikk en indication warning vi ikke var fornøyd med og valgte å avbryte landingen.» Etter en liten runde landet flyet normalt.
Så til saken: Basert på data fra F24 (som jeg vet er upålitelige) virker det som maskinen var på vei mot bratt terreng i descend. Dette kan vel utløse en GPWS? Setter pris på om noen med flyoperativ erfaring (og gjerne fra cockpit i A320n) tar en titt på F24 dataene og kommer med litt kvalifisert synsing.