• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Siste reis for gammel dame..

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Tristar N194AT er akkurat naa paa sin siste reis .. fra Indianapolis til hugger'n i Miami. Den er solgt som delefly ...

AMT7039
American Trans Air, Inc. "Amtran"
Aircraft Lockheed L-1011 TriStar (tri-jet) (H/L101/W)
Origin Indianapolis Int'l (KIND)
Destination Miami Int'l (KMIA)
Route DAWNN3 BWG SZW PIE CYY4
Date Wednesday, May 24, 2006
Duration 2 hours 24 minutes
Progress
59 minutes left
1 hour 25 minutes

Status En Route (644 miles down; 411 miles to go)
Proposed/Assigned Actual/Estimated
Departure 12:00PM EST 01:13PM EST
Arrival 03:18PM EDT 04:37PM EDT
Speed 442 kts 449 kts
Altitude 33000 feet 33000 feet

Her tatt hostende paa Eielson AFB i fjor sommer ...

Attachments

• 194.jpg
    194.jpg
    39.2 KB · Views: 38
Replying to Topic 'Siste reis for gammel dame..'

TRIST(AR) !! HUSKER MIN FØRSTE 1011 FLIGHT I JULI 1973 TWA REG N11003 PHL-ORD OG VOLDSOM TURBULENCE. Ble mange etter dette, kun TW og DL, though......

Hvem har fortsatt Tristar i trafikk?

Tristar er en flytype som jeg dessverre aldri har fløyet og neppe kommer til å fly heller selv om det er en av mine favoritt fly. 747SP og Concorde er også to andre flytyper jeg gjerne skulle ha fløyet med

Stiller i samme klasse som Someone - det har aldri blitt Tristar eller SP og Concorde...:(

Tristar ble det noen ganger...

LHR-BGI med BWIA
POS-LHR med BWIA
LHR-CAI med BA ..............

Fløy selv Novair Tristar til Gran Canaria i 1998 :D... Som stepp inn for Premiair's DC10 som hadde no snag :D

Tristar er en maskin med vanvittig fin lyd, det skal sier :D

Den gikk GEN-JFK og JFK-ARN-GEN en tid med TW. Hadde denne runden i Februar 1989..:nor

De var ogsaa en stund paa FBU foer de gav opp ...

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=19040

I tillegg til SAS er det jo utrolig mange andre som også har gitt opp å fly USA-Norge...

Da var den gamle damen i luften igjen etter aa ha staatt motorloes i Miami i et par aar ...

01n194at.jpg

Fra Skyliners:

With N194AT another TriStar has been ferried via Lisbon to Amman. The aircraft is expected to operate shortly Hajj charters.

Photo by: Luis Andre Cassio (Date: 25.09.2007)
Airline: Bourtuqalieh Air [N194AT]
Type: Lockheed L-1011 TriStar
Airport: Portugal Lissabon (LIS)

Originally posted by LN-MOW

De var ogsaa en stund paa FBU foer de gav opp ...

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=19040

Også Delta hadde vel en og annen L 1011 innom FBU, hvis jeg ikke husker helt feil!

VC-10

Delta floey foerst A310 og siden 767 .. kan ikke huske at de noengang kom med Tristar. Men Fellowship arresterer meg sikkert hvis jeg tar feil. ;)

Delta floey foerst A310 og siden 767 .. kan ikke huske at de noengang kom med Tristar. Men Fellowship arresterer meg sikkert hvis jeg tar feil. ;)
Ingen grunn til arrest! :smile2
De fløye med A310 hele tiden etter at de overtok ruta til PanAm, (og deres flåte av A310-200 og -300)
Den siste våren (dvs i 1994) fløy de også med B767-300 noen uker.

Jeg har hørt dette "ryktet" om Tristar før, men jeg må innrømme at jeg ikke har håndfaste bevis for det. Jeg har enda ikke snakket med noen som sier de vet de har sett DL L-1011 på FBU, men arrester meg gjerne, VC-10 :wink l

Originally posted by Fellowship

Ingen grunn til arrest! :smile2
De fløye med A310 hele tiden etter at de overtok ruta til PanAm, (og deres flåte av A310-200 og -300)
Den siste våren (dvs i 1994) fløy de også med B767-300 noen uker.

Jeg har hørt dette "ryktet" om Tristar før, men jeg må innrømme at jeg ikke har håndfaste bevis for det. Jeg har enda ikke snakket med noen som sier de vet de har sett DL L-1011 på FBU, men arrester meg gjerne, VC-10 :wink l

Jeg skal ikke arrestere deg Fellowship. Det er vel bare hukommelsen som spiller en gammel mann et puss. Jeg bodde forøvrig på den tiden på Lillo Terrasse nedenfor Grefesen, og hadde innflyvningen nordfra mot FBU lavt over taket. Det var flott om morgenen å se de store maskinene fra over there suse over, enten fra frokostbordet, eller på vei til jobb (spesielt den sommeren GEN var stengt).

:old VC-10

Back